وقتی آشپزی پوستتان را درگیر می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

غذاهایی مثل گوجه،‌ خیارشور، سیر، پیاز و میگو حساسیت‌زا می باشند البته در بعضی موارد هم دیده شده است که به دنبال پاک کردن مرغ حساسیتی روی پوست ایجاد می‌شود.

محمد رضوانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همه اشخاصی که با مواد حساسیت‌زا روبرو می‌شوند دچار آلرژی نمی‌شوند و فقط عده‌ای می باشند که با این موارد درگیرند.

رضوانی در پاسخ به سؤال خبرنگار بهداشت و درمان مبنی بر علائم این اگزماها گفت:‌ در این حساسیت‌ها پوست دچار قرمزی و خارش می‌شود که به همراه خارش ممکن است تاول‌های ریزی هم دیده شود که در بعضی مواقع این تاول‌ها مترشح می‌شوند.

این التهابات در اشخاصی است که دچار حساسیت می باشند یعنی اشخاصی که دارای استعداد و خشکی پوست می باشند. زیرا خشکی ایجاد ترک‌های ریزپوستی می‌کند که سطح طبیعی پوست را می‌شکند و سبب می‌شود مواد راحت‌تر عبور کنند سپس ایجاد حساسیت می‌کند.

رضوانی اذعان داشت: توصیه پزشکان به خانم‌های خانه‌دار این است که اول دستکش نخی و بعد دستکش آشپزخانه را بپوشند، کرم‌های مخافظ و چرب کننده مصرف کنند چون سطح چربی مانع ورود مواد حساسیت‌زا می‌شود.
 
همچنین از کرم‌های ضدالتهابی هم که از خانواده کرتن‌ها می باشند به صورت محدود می‌توان استفاده کرد. باید توجه کرد که در بعضی موارد فرد ممکن است حساسیت به موادی داشته باشد که مشخص نباشد. بنابراین باید زمینه‌ها را پیگیری کرد و به دنبال ماده‌ای که سبب حساسیت وی می‌شود گشت.

رضوانی افزود: غذاهایی مثل گوجه،‌ خیارشور، سیر، پیاز و میگو حساسیت‌زا می باشند. البته در بعضی موارد هم دیده شده است که به دنبال پاک کردن مرغ حساسیتی روی پوست ایجاد می‌شود.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.