وقتی دیوارهای بیمارستان “آنتی‌بیوتیک” می‌شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از مشکلات اصلی مراکز درمانی و بیمارستانی ضدعفونی کردن تجهیزات و وسایل است که با کمک این فناوری جدید به نظر می‌رسد که این مشکل به‌ زودی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران نوعی ماده‌ی پوشاننده کشف کرده‌اند که می‌تواند سبب نابودی انواع باکتری‌ها شود. 

گفتنی است: این ماده‌ی پوشاننده سلکونی می‌تواند در آینده جایگزین مناسبی برای انواع اسپری‌های ضد باکتری و یا محلول‌های ضدعفونی کننده شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند: این ماده پوشاننده از موادی با ابعاد نانو ساخته شده و به ویژه برای بیمارستان‌ها می‌تواند یک عایق ضد میکروب و باکتری در آینده باشد. این ماده می‌تواند نوعی عایق در برابر سلول‌های باکتری‌ها باشد و اندازه ذرات آن بقدری کوچک است که حتی سلول‌های باکتری نمی‌توانند از دیواره آن رد شوند. 

گفتنی است: این ماده‌ی عایق ابتدا از مواد طبیعی بدست آمده ولی دانشمندان درصدد می باشند که نمونه‌های مصنوعی آن را تولید نمایند. 

دانشمندان امیدوار می باشند که در آینده با استفاده از این فناوری میزان سرایت بیماری‌های عفونی در بیمارستان‌ها به نحو چشمگیری کاهش یابد و همینطور هزینه‌های ضدعفونی کردن تجهیزات بیمارستانی تا حد زیادی کاهش یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.