وقتی سید غضنفر ادعای امامت کرد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

سید غضنفر در سال ۱۳۱۱ در روستاهای کشور ادعای امامت کرد و با این ادعا مردم بسیاری را فریب و منجر به قتل‌های فراوان در روستاها شد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، سید غضنفر در سال ۱۳۱۱ از ساده‌لوحی مردم در روستاها استفاده می‌کرد و در عیسی‌آباد روستای نزدیک قم ادعای امامت کرد.

وی که با فریب مردم توانسته بود مریدان فراوانی برای خود پیدا کند، دست به تحریکات قومی و مذهبی در روستاهای کشور می‌زد. سید غضنفر که بعد از کشف جنایات فجیع قتل یازده نفر توسط مامورن وقت شهربانی دستگیر شد.

این مدعی امامت در استنطاقات و بازجویی‌ها، منکر قتل‌های صورت گرفته به فرمان خود بود ولی مریدان او و اهالی روستاهای مختلف اعلام کردند: که بدون دستور آقا ما حتی جرات سربریدن یک بزغاله را نداریم چه برسد به‌ اینکه سر آدمی را ببریم و این الهام آقا بود که به‌ما این جرئت را داد و از نقطه نظر به‌مقام ایشان ما این کار کرده و با دشمن آقا جهاد کردیم.

سید غضنفر چند ماه بعد از دستگیری به دار مجازات آویخته ‌شد.

می‌توان مشاهده کرد که از آن روز تا این روزها که شاهد چنین کلاه‌برداری‌هایی به اسم مذهب و امامت هستیم، تمام این افراد به دنبال اجرای تفکرات پلید خود و سواستفاده از مردم عادی و ساده است و این سادگی از سال‌های دور تا ‌به امروز ادامه داشته است.


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. خراسانی:

    منبع این خبر از کجاست.من اهالی روستای عیسی اباد رو میشنتیم.صحت خبر رابررسی کنید .به نظر من این شخص یه عارف بوده و خودش به همه می گفته من امام نیستم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.