وقتی مدیر بنیاد فارابی ابوالفضل پورعرب را می میراند…

وقتی مدیر بنیاد فارابی ابوالفضل پورعرب را می میراند…

به گزارش شبکه ایران در حالی چند ساعت قبل خبر درگذشت ابوالفضل پورعرب از سوی احمد میرعلایی مدیر بنیاد فارابی اعلام شد که به تازگی پسر این بازیگر قدیمی سینمای ایران از این مساله سخن گفته که پدرش هرچند اوضاع جسمی خوبی ندارد اما همچنان زنده است و در بستر بیماری!

اینکه چطور می شود مدیر مهمترین نهاد سینمایی کشور خبر درگذشت یک بازیگر مشهور را بدون تایید از سوی خانواده وی منتشر می کند اصلی ترین سوالی است که بعد از شنیدن این دو خبر متناقض به ذهن متبادر می شود. جالب است که جناب میرعلایی یک تیم رسانه ای نسبتا دور و دراز دارند که برای برگزاری هر کدام از جشنواره هایشان بدون اعضای این تیم راهی جشنواره نمی شوند اما توانایی این را ندارند که به واسطه یکی از همین اعضای تیم رسانه ای درباره صحت مرگ و زندگی یک بازیگر پرطرفدار به یقین رسیده و سپس خبر را اعلام کنند.

نازه چه کسی گفته که خبر مرگ ابوالفضل پورعرب باید از سوی رییس بنیاد سینمایی فارابی اعلام شود؟ آیا ایشان جایگزین سخنگوی صنوف سینمایی هستند که خبر مرگ سینماگران را اعلام می کنند. تا آنجا که که ما می دانیم حتی در ماههای اخیر که خانه سینما هم تعطیل شده این کمیته ساماندهی صنوف سینمایی بوده که مسئول رسیدگی به اوضاع سینماگران است پس بهتر آن بود که جناب میرعلایی برای اینکه خاطر خودشان هم جمع شود ابتدا درباره صحت خبر مرگ پورعرب با مسئول این کمیته صحبت کرده و سپس خبر را اعلام می کرد.

ابوالفضل پورعرب در نمایی از «عروس»؛ فیلمی که ستاره سازی را بار دیگر به سینمای ایران بازگرداند

جالب اینجاست که بعد از سهل انگاری که در این قضیه از سوی میرعلایی انجام شده نه خودِ اشان پاسخگوی پرسشهای اهالی رسانه هستند و نه هیچ کدام از اعضای تیم اجرایی شان. همین قدر بدانید که تماس تلفنی با جناب میرعلایی بعد از نیم ساعت که پشت خط اشغالی ماندیم به این نتیجه رسید که دریابیم ایشان خط شان را دایورت کرده اند!

کافی است آنچه درباره اطلاع رسانی کذب پیرامون مرگ پورعرب رخ داد از سوی یکی از خبرنگاران رخ می داد تا همین جشنواره کودکی که جناب میرعلایی دبیر آن است مجالی شود برای به چالش کشیدن رفتار غیرحرفه ای روزنامه نگاران اما جناب میرعلایی که مهمترین مقام سینمایی کشور بعد از جواد شمقدری است حداقل سعی نمی کند با صدور یک بیانیه، مراتب عذرخواهی کتبی خود درباره اتفاق رخ داده را اعلام نماید.

پایان مطلب/


شبکه ایران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.