وقتی وزیر جوانان به خود آمد – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پس از ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی و تشکیل وزارتخانه ای در قالب وزارت ورزش و جوانان آن چه که پس از همه نادیده گرفته شده جوانان بودند که در کنار ورزش کشور همواره در حاشیه قرار گرفت برگزاری جلسات متعدد در خصوص ورزش و بی توجهی به بحث جوانان از ابتدا باعث شد تا بسیاری از کارشناسان نسبت به این ادغام موضع بگیرند و در کنار هم قرار گرفتن ورزش و مسائل جوانان را تنها به نفع ورزش بدانند.
بی توجهی به مسائل جوانان که از اهمیت فوق العاده ای در جامعه برخوردار هستند درکشور موجب بالا رفتن سن ازدواج  و به وجود آمدن سایتهای همسریابی در فضای مجازی و… شد.

این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی معتقد بودند همسریابی امکان سو استفاده از متقاضیان ازدواج را بالا می برد و این روش همسریابی با سایت روش مطمئنی برای ازدواج نیست.

با توجه به بالا رفتن آمار طلاق در پایتخت ودر برخی شهرستان های دیگر اهمیت این موضوع را افزون کرد.

آمارهای غیر رسمی نشان می دهد به طور متوسط از هر پنج ازدواج در پایتخت یکی منوط به طلاق می شود.

میانگین سن ازدواج در کشور به ۲۷ سال رسیده این در حالی بود که تا چند سال پیش این میانگین ۲۱ سال بود.

تمامی این مسائل زنگ هشداری برای مسئولین شد.

گر چه ازدواج تنها دغدغه جوان نیست اما اهمیت این موضوع در کنار مسائل دیگر مربوط به جوانان بر کسی پوشیده نیست و وقتش رسیده که مسئولین هم به خود بیایند.

عباسی هفته جاری از برنامه های جدید این وزارتخانه در خصوص جوانان و ازدواج آن ها خبر داد.

محمد عباسی گفت: وزارت ورزش و جوانان در بحث سیاست های همسریابی درصدد مذاکره با وزارت ارشاد است تا با همکاری این دو وزارتخانه مجوز این سایت ها صادر شود و نیاز است وزارت ارشاد با آگاهی کامل نسبت به صدور مجوز برای این سایت ها اقدام کند.

گفتنی است گر چه در سال های اخیر متولیان امور جوانان راهکارهایی را برای افزایش آمار ازدواج در کشور داده اند اما این طرح ها بیشتر در حد نوشته باقی ماند پس شاید وقتش رسیده که فکری شود./ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.