وقتی پزشک«حق چاقو» دریافت می‌کند!

فرماندار بناب گفت: برخی پزشکان علاوه بر رعایت نکردن تعرفه ویزیت دولتی، مبالغی نیز تحت عنوان «حق چاقو» از مردم دریافت می‌کنند.

فارس: فرماندار بناب گفت: برخی پزشکان علاوه بر رعایت نکردن تعرفه ویزیت دولتی، مبالغی نیز تحت عنوان «حق چاقو» از مردم دریافت می‌کنند.

 سعید برقی عصر امروز در جلسه تعزیرات حکومتی شهرستان بناب ضمن انتقاد از ضعف نظارت و بازرسی بخش بهداشت و درمان شهرستان اظهار کرد: در این شهرستان نظارت بر تعرفه‌های پزشکی، فروش اقلام درمانی و داروخانه‌ها ضعیف بوده و به فرمانداری گزارش نمی‌شود.
 
وی بر لزوم برنامه‌ریزی و همت بیشتر برای تقویت نظارت و بازرسی بر بخش بهداشت و درمان تأکید کرد و گفت: تاکنون بنده گزارشی ندیده‌ام که در خصوص نظارت و بازرسی «عملکرد پزشکان و داروخانه‌ها» به فرمانداری ارائه شده باشد.
 
برقی با بیان اینکه ارائه عملکرد ماهانه ادارات به فرمانداری در ارزیابی مثبت آن‌ها تأثیر دارد؛ خاطرنشان کرد: تخلفات بخش دارو و درمان باید به صورت هفتگی به فرمانداری و اداره تعزیرات حکومتی گزارش شود.
 
وی تصریح کرد: برخی پزشکان علاوه بر رعایت نکردن دریافت تعرفه دولتی تعیین شده برای ویزیت، به صورت غیرقانونی از مردم مبالغی به عنوان «حق چاقو» دریافت می‌کنند که این امر ناظر و متولی خاصی ندارد.
 
فرماندار بناب در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مقابله جدی با تخلفات بازار اشاره کرد و گفت: برخی سودجویان در این آشفته بازار به بهانه‌های مختلف سوءاستفاده کرده و موجب اخلال در نظم و قانون بازار و اصناف می‌شوند.
 
وی در خصوص وجود برخی تخلفات در سطح بازار بناب از جمله فعالیت مشاغل غیرمجاز، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و فروش مواد تاریخ گذشته هشدار داد و از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا با افزایش تعداد بازرسان افتخاری و غیرمحسوس و تشدید میزان نظارت و بازرسی بر اصناف این مشکلات را در اولین فرصت برطرف کند.
 
فرماندار بناب همچنین به تخلفات جایگاه‌های سوخت سی ان جی اشاره کرد و گفت: مسئولان اینجایگاه‌ها پولی را که از مردم بابت فروش گاز خودرو‌ها می‌گیرند نگه داشته و ‌سهم شرکت گاز را پرداخت نمی‌کنند.
 
برقی به جایگاه‌های سی ان جی متخلف هشدار داد در صورتی که به این تخلفات مالی ادامه دهند، آن‌ها را تعطیل می‌کند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.