وقتی کسی مسئولیت مرگ دانش‌آموز نخبه را قبول نمی‏کند!

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، چند روز پیش برای نخستین بار خبرگزاری فارس در خبری منتشر کرد که «بلال عرب‏اسدی»، دانش‌آموز نخبه سمنانی و برگزیده مرحله کشوری سی‏امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش‏آموزان استان سمنان به عنوان دانش‌آموز نخبه استان سمنان در رقابت‏های کشوری شرکت کرده بود که به علت سهل‏انگاری گروه اعزامی به مسابقات جان خود را از دست داد.
اما پس از چند روز سکوت مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، پیش از ظهر امروز اطلاعیه‏ای در سایت این اداره کل منتشر شد که مرگ این جوان نخبه سمنانی را تسلیت گفت.
این در حالی است که مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تلویحاً و با به کار بردن واژه‏های متعارض، از پذیرش مسئولیت جان باختن «بلال عرب‏اسدی»، دانش‌آموز نخبه سمنانی و برگزیده مرحله کشوری سی‏امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش‏آموزان استان سمنان که به عنوان دانش‌آموز نخبه استان سمنان در رقابت‏های کشوری شرکت کرده بود، امتناع کرده‏اند.
در اطلاعیه آموزش و پرورش استان سمنان آمده است: «پس از برگزاری مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش‌آموزان برگزیده پسر کشور، گروه‌های استانی در حین بازگشت به استان سمنان دچار سانحه شد.»
در ادامه می‏خوانیم: «دانش‌آموز ۱۸ ساله سمنانی به نام بلال عرب‏اسدی در جاده یاسوج ـ پاتاوه در اثر سانحه جان خود را از دست داد و تلاش نیروهای امدادی برای عملیات احیای وی بی‏نتیجه ماند و متاسفانه این دانش‌آموز برگزیده استان به دیار باقی شتافت».
اما نکته جال توجه اینجاست که به کار بردن عبارت «جاده یاسوج ـ پاتاوه» به زعم اکثر قریب به اتفاق خوانندگان می‏نمایاند که این واقعه به نوعی سانحه جاده‏ای بوده است، در حالی که عرب‏اسدی در جشنواره دانش‏آموزان با هدف نجات مربی خود و در رودخانه بشار در شهر پاتاوه غرق شده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز جان باختن این جوان سمنانی در رودخانه بشار در شهر پاتاوه را تایید و علت آن را سهل‌انگاری گروه اعزامی بیان کرده است که موجب جان باختن این دانش‌آموز شد.
وی عنوان کرد: به جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد که جوانی در رودخانه بشار حوالی شهر پاتاوه غرق شده که بلافاصله نیروهای هلال‌احمر به محل اعزام شدند ولی متأسفانه این جوان از قبل دچار خفگی و مسدود شدن راه‌های تنفسی شده و فوت کرده بود.
در این بین مسئولان آموزش و پرورش استان سمنان این بار باید پاسخگو باشند که چگونه تیمی را اعزام کرده‏اند که دانش‏آموز نخبه سمنانی را از دست می‏دهد و به دنبال آن، این گونه اطلاعیه‏ای را صادر می‏کنند که داغ دل بازماندگان را بیشتر می‏کند.
چندی پیش بود که اعلام شد برگزیدگان مرحله کشوری سی‏امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش‏آموزان استان سمنان معرفی شدند و نام «بلال عرب‏اسدی» از میامی در رشته داستان در این نتایج دیده می‏شد.
جشنواره کشوری این مسابقات از پایان مرداد تا چهارم شهریور ماه در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
عرب‏اسدی از نخبگان دانش‌آموزی استان سمنان بود که در همایش نخبگان یاسوج حضور داشت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.