وقوع زمین‌لرزه شدید در شرق ترکیه

زمین‌لرزه‌ای شدید جمعه شب (۴ بهمن – ۲۴ ژانویه) استان الازیغ در شرق ترکیه را لرزاند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه با اعلام این خبر، شدت زمین‌لرزه را ۶.۵ ریشتر اعلام کرد اما سازمان زمین‌شناسی آمریکا در سایت خود شدت ۶.۷ ریشتر را برای این زلزله ثبت کرده است.

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه نیز در توئیتر اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۵ ریشتر در شهرستان سیویرجه استان الازیغ در شرق این کشور رخ داده است.

همچنین مرکز لرزه‌نگاری قندیللی استانبول بزرگی زمین‌لرزه را که در ساعت ۲۰:۵۵ به وقت محلی رخ داده است، ۶.۵ ریشتر اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌های اولیه، دست‌کم یک نفر در در منطقه دوغانیول جان خود را از دست داده است.

صداوسیما به نقل از وزیر کشور ترکیه گزارش داده که دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند و این زمین‌لرزه در برخی مناطق سوریه، لبنان، عراق و ارمنستان نیز احساس شده است.

مرکز وقوع زمین‌لرزه در شرق ترکیه

در پی وقوع این زمین‌لرزه، خلوصی آکار – وزیر دفاع ملی ترکیه – اعلام کرد: احتمال بروز خسارات در شهرستان سیویرجه استان الازیغ وجود دارد و فعالیت‌های امداد و نجات در این مناطق در حال انجام است.

ساعتی بعد از این زلزله، مرکز حوادث اضطراری ترکیه اعلام کرد دو پس‌لرزه به بزرگی ۵.۴ ریشتر در ساعت ۲۱:۰۸ و ۵.۱ ریشتر در ساعت ۲۱:۱۷ نیز در الازیغ به وقوع پیوسته است.

این مرکز همچنین با اعلام این‌که ۲۸ تیم امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند، به شهروندان هشدار داده که به هیچ وجه وارد خانه‌های آسیب‌دیده نشوند.

ادامه دارد…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.