ولایتی : ما آماده بودیم ، شما نبودید ، این بار آماده بیایید

خبرگزاری آریا – مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت:کشورهای۱ + ۵ پیش از اجلاس آینده در روسیه با خود هماهنگ باشند تا بتوانند با انسجام بیشتری در مذاکرات شرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی اکبر ولایتی در حاشیه همایش ملی تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه ای در جمع خبرنگاران افزود: در مذاکرات بغداد طرف های ۱ + ۵ مایل به ادامه مذاکره بودند اما طرح مشخص و جامعی همراه نداشتند در حالی که ایران آماده و منطقی در این مذاکرات حاضر شده بود.
وی نقش نمایندگان ایران را در جهت دهی به این اجلاس روشن خواند و گفت: همین که دو طرف توافق کردند در کمتر از یک ماه آینده در مسکو مجدد مذاکره کنند نشان می دهد که طرفین مایلند موضوع از طریق مذاکره به سرانجام برسد.
ولایتی در پاسخ به سؤالی درباره پیش بینی اش از مذاکرات مسکو افزود: اگر اعضای۱ + ۵ در ادعای خود مبنی بر به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران برای مصارف صلح آمیز صادق باشند روند مذاکرات نتیجه بخش خواهد بود.
وی ادامه داد: به نظر می رسد آنها در قول خود در خصوص این موضوع پایبندند اما در عمل رفتارهای متفاوتی نشان می دهند.
ولایتی در خصوص تاثیر اندیشه های امام راحل در بیداری اسلامی گفت: حضرت امام (ره)پایه گذار اصلی این موج معاصر بیداری اسلامی هستند و مقام معظم رهبری نیز این راه را ادامه می دهند .
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: نخستین کسی که با صراحت اعلام کرد آنچه در شمال آفریقا رخ می دهد بیداری اسلامی است مقام معظم رهبری بودند و در مسیر این تحولات نیز دیدیدم که چگونه ایشان با روشن بینی واقعیات را تحلیل کردند و پیش بینی هایشان به تحقق رسید.
ولایتی گفت: امروز همه کسانی که در کشورهای عربی و اسلامی در پی بازگشت به اسلام اصیل هستند الگوی خود را ایران می دادند و هیچ کشوری را در محور بودن این مسیر مانند ایران شایسته نمی دانند.
وی در پاسخ به این سؤال که اگر احمد شفیق در انتخابات مصر پیروز شود عکس العمل مردم مصر چه خواهد بود؟ پاسخ داد: نظرسنجی ها نشان می دهد سه چهارم آرای مردم به اسلام گرایان است و امکان ندارد احمد شفیق پیروز شود زیرا وی نه تنها ادعای اسلام گرایی ندارد بلکه قول تشکیل حکومت لائیک را داده است.
ولایتی افزود: اگر انتخابات درست برگزار شود و برخی ها در آن اخلال نکنند حتما آقای مرسی پیروز خواهد بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.