ولایتی:مذاکرات ایران و ۱+۵ تا حصول نتیجه مثبت و سازنده ادامه خواهد داشت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل از ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تا حصول نتیجه مثبت و سازنده خبر داد.

اقتصادآنلاین/گروه عمومی:

 مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل از ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تا حصول نتیجه مثبت و سازنده خبر داد.

علی‌اکبر ولایتی در حاشیه همایش بسیج پزشکی در جمع خبرنگاران در ارزیابی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در سطح کارشناسی گفت: امروز مواضع جمهوری اسلامی اصولی و منطقی است و در اجلاس کارشناسی نیز همین مواضع بیان شد. این مذاکرات تا حصول نتیجه مثبت و سازنده ادامه خواهد یافت و جمهوری اسلامی ایران باید حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ایی را داشته باشد و این حق از سوی مذاکره‌کنندگان گروه ۱+۵ باید به رسمیت شناخته شود.

وی همچنین در واکنش به سوالی درباره احتمال کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز از ارایه هرنوع پاسخی خودداری کرد.

باید از درون مستحکم باشیم

به گزارش ایسنا، ولایتی همچنین طی سخنانی در بیست و هفتمین همایش بسیج پزشکان با تمجید از نسل بسیجی و مومن پزشکی گفت: کسانی که انقلاب را درک کرده باشند، می‌دانند تفاوت جامعه پزشکی امروز با اول انقلاب چقدر زیاد است. در جامعه پزشکی آن زمان بچه مسلمانان در اقلیت بودند و حتی جرأت نماز خواندن هم نداشتند، این مشکل از همان ابتدایی که دارالفنون تاسیس شد، به وجود آمد، برخی معلم‌های این مدرسه دانش‌آموزان را نسبت به آنچه که از نظر طبی و علمی در گذشته ما وجود داشت، بی‌اعتماد می‌کردند، اما امروز می‌بیینم که پزشکان متدین جمع کثیری هستند.

وی ادامه داد: در دروان دفاع مقدس نیز پزشکان متدین پا به پای رزمندگان دویدند و مجاهدت کردند. جامعه پزشکی امروز جزء خدوم‌ترین صونف جامعه است و همراهی آنها با نظام جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. امروز جامعه پزشکی با اعتقاد به جمهوری اسلامی و به برکت انقلاب نسبت به بازگشت حکمت به طب اقدام می‌کند که همان طب درخشانی است که در گذشته این کشور وجود داشته است.

ولایتی در ادامه به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی از نتایج بین‌المللی انقلاب است. نهالی که ۳۴ سال قبل در منطقه کاشته شده بود، امروز به بار نشسته است و بدون تردید غربی‌ها و مدافعین صهیونسیت‌ها با این اتفاق منفعل شده‌اند آنها نمی‌خواهند وحدت در جهان اسلام شکل بگیرد و امروز می‌‌بینند که مهره‌های خود در منطقه که برای آنها سرمایه‌گذاری زیادی کرده بودند، یک به یک کنار می‌روند و سرنگون می‌شوند.

وی افزود: آنچه که امروز در سوریه دنبال می‌کنند، در واکنش به بیداری اسلامی و چیزهای است که در منطقه از دست داده‌اند، به همین دلیل آنها همه نیروهای خود را در سوریه به خط آورده‌اند.

مشاوره مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه گفت:در انفجاری که چند روز قبل در سوریه اتفاق افتاد، جبهه استکبار می‌خواست به مزدورهای خود اعلام کند که پس از این انفجار حرکت کنند و قرار بود بعد از انفجار مزدورها کاخ ریاست جمهوری سوریه را تصرف کنند و اعلام حکومت کنند که از آن سو در جلسه شورای امنیت نیز حکومت آنها به رسمیت شناخته شود، آنها مطمئن بودند که با انفجار هفته پیش سوریه حکومت ساقط می‌شود، اما به لطف خدا به نتیجه نرسیدند دولت سوریه سرجای خود مانده است، اما همانطور که نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، مسئله اصلی آمریکا و متحدهانش ایران است.

وی افزود: ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی یک قدرت فرا منطقه‌ای است و آمریکا و متحدهانش در اروپا و جهان عرب دنبال این هستند که جبهه‌ای حامیان ایران و مقاومت در برابر اسراییل را بشکنند و سوریه حلقه طلایی این جبهه است. اگر آنها بتوانند بر سوریه غلبه کنند، سراغ عراق می‌روند و باید دانست که این رویارویی یک رویارویی جدی میان حق و باطل است.

ولایتی افزود: در کشورهای دیگر ملت‌های مسلمان از نعمت ولایت محروم هستند و این را اهل تسنن هم در دیدارهایشان به ما می‌گویند. ما باید از درون مستحکم باشیم و در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی در برابر مشکلات مقاومت کنیم.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.