“ولیعهد جدید عربستان را آمریکا انتخاب کرد”

“فاروق العشری” معاون دبیرکل کنگره الناصری عربستان از دخالت آمریکا در امور کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: واشنگتن “سلمان بن عبدالعزیز” را برای جانشینی نایف به مقام ولیعهد جدید عربستان انتخاب کرد.

معاون دبیرکل کنگره الناصری عربستان گفت که آمریکا برای جلوگیری از تشدید اختلافات در خاندان سعودی سلمان بن عبدالعزیز را به سرعت به مقام ولیعهد جدید عربستان انتخاب کرد.

به گزارش فارس، “فاروق العشری” معاون دبیرکل کنگره الناصری عربستان از دخالت آمریکا در امور کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: واشنگتن “سلمان بن عبدالعزیز” را برای جانشینی نایف به مقام ولیعهد جدید عربستان انتخاب کرد.

وی امروز در گفتگو با شبکه خبری العالم درباره اختلافات داخلی خاندان آل سعود افزود: این اختلافات قدیمی و عمیق است و از زمان مرگ “عبدالعزیز” پادشاه اسبق عربستان و موسس خاندان آل سعود، ایجاد شده است.

به گفته العشری، تسریع در تعیین ولیعهد با هدف جلوگیری از تشدید اختلافات در خاندان آل سعود انجام شد.

وی ادامه داد: نظام کنونی عربستان قبیله ای و خانوادگی است در حالی که در قرن بیست و یکم امکان ادامه حیات برای چنین نظامی وجود ندارد.

معاون دبیر کل کنگره الناصری عربستان افزود: عربستان با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون تن، دارای علما و روشنفکرانی است که اصلاحات، دموکراسی و آزادی را خواستارند؛ در حالی که حکومتی قدرت را در دست دارد که به لحاظ سیاسی عقب مانده است.

به گفته فاروق العشری، نظام آل سعود به ملت اجازه نمی دهد نقشی در حکومت داشته باشد و پادشاه به طور همزمان، رئیس سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه است.

وی تاکید کرد: ما خواهان عربستانی آزاد، دموکراتیک و مستقل از کشورهای غرب به ویژه آمریکا هستیم لذا رژیم استبدادی آل سعود چندان دوام نخواهد آورد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.