ونیز ایتالیا/شهری بر روی آب

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتازنیوز

ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر هفت میلیون نفر مرکز ناحیه ونتو است. شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است.. شهر ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان است و سالانه میلیون ها توریست از این شهر بازدید می کنند . از دیدنی های این شهر میتوان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی‌ از حواریون حضرت مسیح که به سن مارکو مشهور است را نام برد.

شهر ونیز بیشتر از هزار سال مرکز جمهوری ونیز بود و به نامهای سرنیسیما (آرام آرام) و لا دومینانته (حاکم) و رجینا دل ادریاتیکو (ملکه دریای آدریاتیک) نیز شناخته می‌شود. ملکه دریای آدریانیک، شهر آب ها، شهر پل ها، شهر چراغ ها و شهر سلطه گر هم دیگر القاب ونیز است. ونیز در قسمت شمالی دریای آدریاتیک واقع شده است.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب
در ونیز حدود ۱۱۸ جزیره و جزیرکچه، ۱۷۰ کانال و ۳۵۰ پل وجود دارد. تاریخ غنی و گندولاهای ونیز (قایق‌ ونیزى که‌ با یک‌ پاروى دسته‌ بلند هدایت‌ مى‌شودو جلو و عقب‌ آن‌ بالا آمده‌ است‌)شهرت فراوانی به این شهر می دهد. ونیز یکی از رمانتیک ترین شهرهای جهان است.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب
ونیز هر روز زیباتر از دیروزش می شود.گندولاها(قایق های مخصوص) در سطح شهر می چرخند و میدان زیبا و جذاب مارک مقدس در وسط شهر چشم نوازی می کند و جایگاه بسیاری از زوج های جوان می باشد.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب
به دلیل بالا آمدن سطح دریا، در ماه های نوامبر و دسامبر سفر به ونیز لطفی ندارد ماه ژانویه هم ممکن است آب بالا باشد و مجبور شوید با چکمه های بلند و کت های بارانی بلند همراه شوید!

ونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آب
ونیز آب و هوایی مدیترانه ای دارد. دمای هوا در زمستان‌ها به حداقل ۳ درجه بالای صفر به طور متوسط می‌رسد و در تابستان‌ها متوسط دمای هوا ۲۴درجه بالای صفرمی باشد و رطوبت هوا نیز بالا می‌باشد.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آب
سفر به ونیز برای انهایی خوب است که از خودرو دل خوشی ندارند و فقط می خواهند قایق سواری کنند. فرودگاه بین المللی ونیز، مارکوپولو نامیده می شود. ونیزی‌ها برای گرامیداشت مارکوپولو شهروند نامدار و جهانگرد خود، نام این فرودگاه را مارکوپولو گذاشته اند. این فرودگاه در ۲۰ کیلومتری شهر واقع شده است و دروازه ونیز محسوب می شود. کسانی که با ماشین به ونیز سفر می کنند در نزدیکی شهر خودروهای خود را در ۲ پارکینگ بزرگ پارک می کنند که البته برای هر روز باید ۲۵ یورو بپردازند.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آب

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آب

گرداوری و ترجمه:
بخش گردشگری مجله دلگرم
(اعظم بهادر)

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۱

مخالفم + ۰


مکانهای تفریحی و تاریخی جهان Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نقي پاينده مقدم:

    بسیار زیباست
    واقعا”دیدنی است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.