ویندوز و خروج از گردونه رقابت

۱۳خردادماه، خبرگزاری‌ها- در راستای کاهش تمایل تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی به سرمایه‌گذاری روی آخرین نسخه از سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت موسوم به ویندوز ۸، شرکت ایسر هفته آینده دومین رایانه رومیزی خود مبتنی بر اندروید را عرضه کند.

بیشتر تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی برای آنکه بتوانند از نظر قیمت با رایانه‌های لوحی و دستگاه‌های الکترونیکی همراه رقابت بیشتری انجام دهند، به سمت سیستم‌عامل متن‌باز اندروید رو آورده اند.

به گزارش فارس به نقل از ال‌ای‌تایمز، در راستای کاهش تمایل تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی به سرمایه‌گذاری روی آخرین نسخه از سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت موسوم به ویندوز ۸، شرکت ایسر قصد دارد هفته آینده دومین رایانه رومیزی خود مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را روانه بازار کند.

این رایانه شخصی به گونه‌ای ساخته شده که همه قطعات آن در مانیتور جاسازی شده است و شرکت سازنده برای آن یک پردازنده پرقدرت اینتل را به همراه یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است.

این محصول ۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است و شایعات انتشار یافته نشان می‌دهد که این محصول می‌تواند قابلیت‌های رایانه‌های لوحی را روی یک نمایشگر بزرگ در اختیار کاربران بگذارد. لازم به ذکر است که رایانه‌های ویژه ایسر مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز که فاقد کیس می باشند و تمامی قطعات آن‌ها در مانیتور جاسازی می‌شود بیشتر از ۶۰۰ دلار قیمت دارند.

به طور کلی باید توجه داشت که اندروید نسبت به سیستم‌عامل ویندوز با سخت‌افزارهای ارزان‌تری سازگاری دارد و در همین راستا تولیدکنندگان رایانه‌های‌ شخصی برای خرید مجوز نرم‌افزاری هم هزینه کمتری پرداخت می‌کنند. اما کارشناسان توضیح داده‌‌اند که رایانه‌های شخصی اندرویدی برای کاربران جذابیت چندانی ندارند.

در حال حاضر تنها تعداد کمی از ابزارهای اندرویدی قادر به ارایه خدمات ابزارهای موجود روی رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها می باشند. در مقابل، ابزارهایی که برای سیستم‌عامل Chrome OS گوگل توسعه یافته‌اند قابلیت‌های بهتری دارند و با نمایشگرهای بزرگتر هم سازگارند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.