ویژگی‌های کرم دور چشم

جام جم آنلاین: داشتن صورتی جوان و خالی از چین و چروک، آرزوی همه کسانی است که برای زیبایی چهره خود ارزش قائلند اما خواه‌ناخواه با افزایش سن آرام آرام نشانه‌‌های پیری روی صورت پدیدار می‌‌شود و اولین نقطه‌‌ای که آغاز فصل پیری پوست را آشکار می‌کند، پوست دور چشم است.

چین و چروک اطراف چشم به علت نازکی پوست آن ناحیه، زودتر از دیگر نقاط بدن آشکار می‌شود. این عارضه تحت تاثیر عوامل مختلفی از قبیل عوامل ژنتیک، مصرف دخانیات، تابش شدید نورخورشید، کمبود ویتامین‌‌ها و املاح معدنی، استرس و ساعت کار طولانی و…. است، اما با توجه به تنوع گسترده کرم‌ها موجود در بازار، کدام‌یک می‌‌تواند به رفع این عارضه کمک کند؟

مرغوب بودن یک کرم به ترکیبات و مواد اولیه آن بستگی دارد نه قیمت آن. قیمت بالای کرم دلیلی بر فوق‌العاده بودن آن نیست، محصولات با قیمت مناسب هم می‌‌تواند نیاز شما را برآورده سازد.

از ترکیبات مهم یک کرم دور چشم خوب می‌‌توان به عصاره جوجوبا و عصاره آلوئه‌ورا اشاره کرد که با رساندن اکسیژن بیشتر به سلول‌های پوست، سبب ترمیم بافت پوست می‌شود و به‌عنوان سدی در مقابل از دست دادن رطوبت پوست عمل می‌کند.

این مواد سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد و با کمک به جایگزینی سلول‌های جوان، پوست را تازه و درخشان می‌کند.

ویتامین‌‌ها مانند ویتامین A،E و C نیز از جمله مواد دیگری است که با خواص آنتی‌اکسیدانی خود باعث خنثی‌ کردن رادیکال‌های آزاد و ممانعت از صدمه بیشتر و ایجاد چروک‌های جدید در پوست اطراف چشم می‌شود.

اما برای درمان چروک اطراف چشم بهتر است که منحصرا از کرم‌‌های دور چشم استفاده کنید، کرم‌‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب ممکن است به‌دلیل بعضی ترکیبات شیمیایی باعث ایجاد حساسیت و التهاب چشم شود.

شما می‌‌توانید مقدار کمی از کرم دور چشم را صبح و شب (یک ساعت قبل از خواب) روی پلک بالا و پایین بریزید و آهسته با کمک انگشتان از گوشه داخلی چشم به سمت گوشه خارجی پخش کنید.

برای این‌که کرم تاثیر خوبی داشته باشد، باید کرم را به‌طور منظم استفاده کنید، چرا که استفاده نامنظم از این محصول، تقریبا بی‌‌تاثیر است.

برای اثربخشی بهتر، بیش از مقدار مورد نیاز (به اندازه‌‌ای که یک لایه نازک روی پلک قرار بگیرد) مصرف نکنید. همچنین کرم را نزدیک چشم نمالید، چرا‌که ورود کرم به داخل چشم می‌‌تواند موجب سوزش و ریزش اشک شود.

وحید کیانپور – کارشناس ارشد گیاهان و مواد اولیه دارویی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.