ویتامین«D» از سرماخوردگی کودکان جلوگیری می‌کند

پیشنهاد از طریق پیامک

با توجه به یافته های یک مطالعه جدید، مصرف مکمل های ویتامین D می تواند خطر عفونت های تنفسی در کودکان را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان معتقدند مصرف ویتامین D از سرماخوردگی کودکان در زمستان جلوگیری می کند.

در این مطالعه نزدیک به ۲۵۰ دانش آموز در مغولستان با سطوح خونی پایین ویتامین D در زمستان، مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند مصرف روزانه مکمل ویتامین D خطر عفونت تنفسی را در آنها به نصف کاهش داد.

به کودکان در این مطالعه ۳۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز که بالاتر از دوز توصیه شده در ابتدای پژوهش بود؛ داده شد. موسسه ملی پزشکی ایالات متحده در حال حاضر دوز روزانه ۴۰۰ IU را برای کودکان توصیه می کند در حالی که گروه های دیگر دوزهای روزانه تا یکهزار IU را برای کودکان در معرض خطر کمبود ویتامین D توصیه می کنند.

نویسنده مسئول مطالعه دکتر کارلوس کامارگو، از بیمارستان عمومی ماساچوست، گفت: نتایج این مطالعه، شواهد قوی دال بر ارتباط سببی بین کمبود ویتامین D و عفونت های تنفسی فراهم می کند و درمان کودکان با ویتامین D کم توسط یک مکمل ارزان و مطمئن از برخی از عفونت های تنفسی، جلوگیری خواهد کرد.

گفتنی است، ویتامین D بیشتر برای نقشی که در سلامت استخوان دارد، شناخته شده است، اما بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده اند که این ویتامین نقش های مهم دیگری نیز از جمله در عملکرد سیستم ایمنی ایفا می کند.

بدن به طور طبیعی در نور آفتاب ویتامین D تولید می کند. حفظ سطوح کافی از این ویتامین در فصل زمستان می تواند برای افرادی که در مناطق خاصی زندگی می کنند نظیر شمال ایالات متحده و کانادا که روزانه در این مناطق تغییرات عمده فصلی در نور آفتاب وجود دارد، چالش برانگیز باشد.

شایان ذکر است، این پژوهش به صورت آنلاین در چاپ جدید مجله Pediatrics منتشر شده است.

گردآوری این مطالب توسط جستجوگر خبری پورتال روز نو roozeno.com

ارسال پیامک به پورتال روز نو


roozeno – روز نو ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » مقالات و تازه های پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.