ویزای زمینی ایران برای عراقی‌ها لغو شود

فعالان گردشگری عراق از ایران، درخواست کردند تا “ویزای زمینی” ایران برای شهروندان عراقی لغو شود. ایران و عراق از آبان‌ماه ١۴٠٠ ویزا را برای سفرهای هوایی بین دو کشور لغو کردند.

ویزای زمینی ایران برای عراقی‌ها لغو شود

به گزارش ممتاز نیوز، در ادامه مذاکرات گردشگری ایران و عراق که با حضور شرکت‌های خصوصی دو کشور در شهر مشهد انجام شد، عزیز التمیمی،  نماینده شرکت‌ها و آژانس‌های عراقی در نشست پرسش و پاسخ که با حضور معاون گردشگری کشور و نمایندگان وزارت امور خارجه جمعه پنجم آذرماه در یکی از هتل‌های مشهد برگزار شد، یادآوری کرد: همایش مشترک ایران و عراق برای تسهیل و تسریع در همکاری بین دو دولت ایران و عراق با هدف بهره‌برداری بیشتر از سفرها و تسهیل در صدور روادید درمانی، زیارت، بازرگانی و گردشگری است.

او به برخی مشکلات سفر عراقی‌ها به ایران پس از توافق و اجرای لغو روادید بین دو کشور اشاره کرد و افزود: بیشترین مسأله به ویزای زمینی برمی‌گردد که هنوز برقرار است، اگر تفاهم‌نامه دو کشور در خصوص لغو ویزای زمینی اجرا شود، مسافران زمینی راحت‌تر تردد می‌کنند. البته تعداد کمی از مسافران زمینی با آژانس به ایران سفر می‌کنند که امیدواریم تعداد آن‌ها بیشتر شود.

وی همچنین بیان کرد: اشتیاق زائران برای سفر، پس از توقف‌ها و تعطیلی‌های طولانی کرونا بیشتر شده و هتل‌های زیادی هم در مشهد احداث شده که امیدواریم تعداد مسافران به بالاترین حد برسد و امیدواریم پس از تفاهم‌نامه بین دو کشور، ترددها بین ایران و عراق بیشتر شود.

نماینده شرکت‌های گردشگری عراق همچنین درخواست کرد صدور روادید برای اتباع کشورهای ثالث از جمله هندو پاکستان که قصد زیارت عراق را دارند از سوی ایران تسهیل شود.

التمیمی با اشاره به مشکل ویزای دانشجویان عراقی، از وزارت امور خارجه ایران که مدیرکل کنسولی آن در این نشست حضور داشت، درخواست کرد که همزمان با آغاز سال تحصیلی، دانشجویان راحت‌تر ویزای ایران را دریافت کنند.

این فعال گردشگری عراق همچنین گفت: امیدواریم در کنسولگری ایران در بصره به سبب نزدیکی به استان‌های جنوبی و امکان صدور ویزا به تعداد زیاد، شرایطی فراهم شود که تعداد بیشتری ویزا صادر شود تا مسافران بیشتری از مرز زمینی وارد ایران شوند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.