ویلاسازی غیرقانونی در اراضی خلع ید شده

ویلاسازی غیرقانونی در اراضی خلع ید شده

فرمانده سابق یگان حفاظت منابع طبیعی تهران از حجم گسترده ویلاسازی‌ها و فروش و اجاره اراضی خلع ید شده در مرکز غرب پایتخت و اطراف تهران انتقاد کرد.

سرهنگ اصغر مقدمی در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه بیشتر تصرفات اراضی به‌دلیل عدم رسیدگی و گاه اطلاع مسئولان در رده‌های مدیریت صورت می‌گیرد، گفت: بسیاری از اراضی خلع ید شده در اطراف دماوند و سلوقان دوباره مورد تصرف زمین‌خواران و سودجویان واقع شده است که به دلیل اینکه رسیدگی در این موارد صورت نمی‌گیرد، شاهد هستیم که علاوه بر ویلاسازی‌های گسترده این اراضی به‌صورت غیرقانونی به اجاره یا فروش هم می‌رسند.

وی با اشاره بر اراضی تصرف شده در روستای گلاهک افزود: این روستا به اراضی اخلاصه شهرت یافته و تمامی اراضی آن مورد تصرف قرار گرفته است اما رسیدگی در این مورد انجام نمی‌شود.

فرمانده سابق یگان حفاظت نبود نیروی کافی و تبانی متصدیان میدانی در رسیدگی به تصرفات اراضی را از دیگر دلایل گسترش تجاوز به اراضی به‌ویژه اراضی خلع ید شده دانست و خاطرنشان کرد: اراضی تهران و اطراف آن نسبت به اراضی سایر بخش‌های کشور از اهمیت و جایگاه بالاتری برخوردار است و همین امر موجبات تصرفات بیشتر در این قسمت‌ها را فراهم می‌کند، اما به‌رغم این مهم کم‌تر به این موارد رسیدگی می‌شود و یا در صورت رسیدگی توجه و سختگیری لازم برای پیگرد قانونی یا رسیدگی قضایی صورت نمی‌گیرد./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910709-01

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.