ویندوز ۸ : میانبری برای خاموش کردن سریع…

در مقالات قبلی یکی از دوستان به نحوه راه اندازی مجدد و خاموش کردن shutdown and restart در ویندوز ۸ اشاره کرده و اونو کمی گیج کننده دانسته بودند… خب اگه شما هم با نظر این دوستمون موافق هستید آموزش امروز رو حتما دنبال کنید….


بنابراین نیاز به نوشتن یک مقاله در مورد چگونه خاموش کردن و راه اندازی مجدد ویندوز۸ شاید غم انگیز باشه..اما لازم است. در حقیقت تلاش و وقت بیشتری در ویندوز ۸ برای انجام  عمل shutdown and restart نسبت به ویندوز ۷ و یا Vista و حتی XP صرف می شود. واقعا نمیدونم چرا مایکروسافت این کار رو انجام داده شاید برای هماهنگی با رابط کاربری مترو Metro interface اینطور طراحی شده است. همه چیز تمام صفحه,خوب و تمیز و با نظم قرار گرفته … ولی برای دست یابی به تنظمیات و گزینه ها زیادی باید کلیک کنیم.

خب بریم سراغ آموزش و ببینیم چطور می توانیم به راه اندازی سریع restart و همینطور به خاموش کردن سریع shutdown دست پیدا کنیم…

یکی از گزینه ها نوار Charms bar است که البته دستیابی باز هم آهسته است. شما می توانید به نوار Charms از هر جایی دسترسی داشته باشید. از دسکتاپ یا صفحه شروع Start Screen ازکلیک بر گوشه بالا سمت راست در دسکتاپ  و همینطور استفاده از کلید میانبر آن Windows Key + C .

بعد از نمایش نوار Charms بر روی گزینه تنظیمات Settings  کلیک کنید.  

charms-bar1

سپس در پایین صفحه تنظیمات، بر روی دکمه Power  کلیک کنید:

windows-8-shutdown

بعد از آن شما دو گزینه می بینید , به خاموش کردن Shutdown و راه اندازی مجدد  Restart

restart-windows-8

این یکی از راهای دستیابی به shutdown and restart بود. شما فکر می کنید اگه مایکروسافت یک دکمه بر روی دسکتاپ قرار میداد تا به بتوانیم به راحتی ویندوز را خاموش کنیم این شرکت ورشکست میشد..؟؟!! .. خب حالا که آنها اینکار رو نکردم ما خودمان یکی ایجاد می کنیم…موافق هستید؟

بر روی دسکتاپ Desktop راست کلیک کنید و از New گزینه Shortcut را انتخاب کنید..

new-shortcut

سپس در کادر دستور زیر را که برای خاموش کردن shutdown  سیستم است تایپ نماید:

shutdown /p

و همینطور طی کردن مراحل بالا و تایپ دستور زیر برای اضافه کردن میانبر  shortcutراه اندازی مجدد restart سیستم :

shutdown /r /t 0

برای ادامه بر روی Click Next کلیک کنید و سپس یک نام مناسب مثله Shutdown یا   Restart برای میانبر خود انتخاب کنید.

shutdown-pc

خب میانبر شما ساخته شده و خیلی راحت و البته سریع می تونید سیستم را راه اندازی مجدد و یا خاموش  کنید. اما برای اینکه این میانبر را در مترو هم داشته باشید و استفاده آسان تر بر روی میانبر راست کلیک کنید و گزینه  Pin to Start انتخاب کنید.

pin-to-start1

بعد از اینکار اگر به صفحه آغاز Start Screen بروید مشاهده می کنید که این میانبر در کنار دیگر برنامه ها اضافه شده است و می توانید آن را به سادگی به هر موقعیتی که بخواهید بکشید.

shutdown-tile

محل دیگه ای که میتوانید از این میانبر استفاده کنید و به آن دسترسی سریعی داشته باشیدنوار وظیفه taskbar است.

بدین ترتیب شما حالا میتوانید هنگامی که در صفحه کامل مترو هستید , و یا اگر صفحه آغاز Start Screen هستید به راحتی سیستم را راه اندازی مجدد یا خاموش کنید. همچنین هنگامی که در دسکتاپ بودید از میانبری که ساخته اید و یا از طریق نوار وظیفه taskbar به آن دسترسی سریعی داشته باشید.

وقت شما ارزشمند است لذت ببرید…

مطالب مرتبط

  • ویندوز ۸ : آموزش تهیه نسخه پشتیبان….
  • ویندوز ۸ : میانبری برای دیدن همه برنامها
  • هفت میانبرهای صفحه کلید مفید برای ویندوز ۸…
  • ویندوز۸ : دانلود رایگان ۷۲۰ آیکون برای مترو …
  • چگونه می‌توان در نرم ‌افزارهای ویندوز ۸ جست و جو کرد؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.