ویندوز ۸ و اکسپلورر ۱۰ هک شدند

این خبر امروز یکشنبه ۱۴ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

کمتر از یک هفته بعد از ورود تازهترین نسخه سیستم عامل مایکروساف، ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر نسخه ۱۰ توسط فرانسوی ها هک شدند.
کمپانی امنیتی ووپن VUPEN اعلام نمود موفق شده است سیستم عامل ویندوز ۸ و مرورگر آن، اینترنت اکسپلورر را هک کند.
گفته می گردد ویندوز ۸ امن ترین فیچرها را روی خود دارد و کارشناسان این ویندوز را قوی ترین از لحاظ امنیتی خطاب نموده اند.کمپانی امنیتی ووپن اعلام نموده با استفاده از اکسپلویت صفر روزه توانسته ساختار امنیتی ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر ۱۰ روی آنرا بشکند. این کمپانی بوسیله آنچه شکافهای چند گانه روی سیستم عامل گفته می گردد این کار را انجام داده است.
چائوکی باکرار مدیر شرکت ووپن روی اکانت توئیتر خود ضمن اعلام این مطلب تاکید نمود ما معمولا اطلاعات ریز را به خریداران می دهیم.
ویندوز ۸ از با توسعه موارد امنیتی از روی ویندوز ۷ و ویستا ساخته شده است اما به نقل از کمپانی ووپن منحصربفرد و تک ساخته نشده است. البته شکستن این ویندوز کار ساده ای نمی باشد و به نقل از مدیر ووپن اگر ساده بود تاکنون پیش از ووپن، دیگران این کار را انجام داده بودند.
به گزارش تفسیری خبرآنلاین کار اصلی این کمپانی پیدا نمودن حفره ها و شکافهای امنیتی و فروش اطلاعات به شرکتهایی مانند مایکروسافت و گوگل و اپل و .. پیش از اینکه سایر هکرها بتوانند با استفاده از این رخنه ها بدافزار تولید نموده و به دیگران حمله نمایند و این کمپانی توضیح بیشتر فنی در این باره نداده است و ظاهرا باگ روی فلش رخنه مذکور را سبب شده است.ظاهرا مایکروسافت نیز در جریان قرار گرفته است. مایکروسافت نیز بدون توضیحی گفته ما با کشف نمایندگان حفره ها کار می کنیم تا جلوی حملات را بگیریم(بدون اینکه اشاره مستقیمی به ووپن کند).


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.