ویژه برنامه‌های طواف تا ولایت اعلام شد

هنر > تجسمی
ویژه برنامه‌های طواف تا ولایت در سراسر کشور اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ویژه برنامه‌های «طواف تا ولایت» به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.

برنامه‌های نمایش در فضای باز، نمایش آثار تجسمی مرتبط در نگارخانه‌های «ایران ۱ و ۲»، برگزاری هفته هنر گیلان، نشست‌های پژوهشی و علمی نمایش دینی، میزگرد مطبوعاتی گفت و گو با اساتید درام و موضوعات دینی و نمایشی و اجرای سمفونی غدیر از جمله برنامه‌های «طواف تا ولایت» در استان تهران است.

همچنین این برنامه به غیر از تهران در استان‌های خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اردبیل، خراسان شمالی، گلستان، کرمان و مرکزی برگزار می‌شود.

اولین جشنواره پوستر غدیر، نمایشگاه آثار گرافیکی، برپایی نمایشگاه عکس ولایت، جشنواره سراسری هنرهای تجسمی خورشید ولایت، نقاشی دیواری، برگزاری جشنواره عکس با موضوع ولایت، نمایشگاه خوشنویسی، برگزاری نمایشگاه آثار کارگاهی، برپایی نمایشگاه آثار نقاشی با موضوع ولایت، برگزاری کارگاه‌های تصویرسازی، نگارگری و تذهیب و برگزاری مسابقه هنرهای تجسمی دانش آموزی از جمله برنامه‌های تجسمی این ویژه برنامه‌ها است.

همچنین در بخش ادبی ویژه برنامه‌های «طواف تا ولایت» نشست‌های شاهنامه خوانی و حافظ خوانی با موضوع غدیر، برگزاری شب‌های شعر و موسیقی با موضوع غدیر و مسابقه پیامکی بهترین جمله درباره ولایت برگزار می‌شود.

اجرای موسیقی توسط گروه‌های حافظ و بامداد با موضوعیت غدیر، برگزاری کارگاه تخصصی راز سنتور و کنسرت بزرگ بختیاری با موضوع قربان تا غدیر در بخش موسیقی این ویژه برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

در بخش هنرهای نمایشی «طواف تا ولایت» هم نمایش «پسر انسان»، نمایش «قصه شهر بی خواب»، نمایش‌های برگزیده جشنواره‌های تئاتر استانی، نمایش بزرگ بازسازی واقعه غدیر و نمایش‌های کودک اجرا می‌شود.

همچنین برگزاری جشنواره تئاتر بسیج از برنامه‌های این بخش است.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.