یارانه ۱۳دلاری ترکیه به صادرات تخم‌مرغ برای حذف ایران از بازار منطقه

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار
یارانه ۱۳دلاری ترکیه به صادرات تخم‌مرغ برای حذف ایران از بازار منطقه

۱۳:۱۴ (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار(میهن) گفت: به دنبال حذف تعرفه ۷۰ درصدی صادرات تخم‌مرغ، ترکیه برای از دست ندادن بازارهای منطقه، برای صادرات هر کارتن تخم‌مرغ ۱۳ دلار یارانه می‌دهد اما پیشنهاد جایزه صادراتی تولید کنندگان کشور بی پاسخ مانده است.

هدایت اصغری اظهار داشت: بازارهای صادرات تخم‌مرغ در منطقه محدود است و رقابت جدی برای شکار این بازارها وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار(میهن) افزود: بعد از حذف دیرهنگام تعرفه صادراتی تخم‌مرغ طی دو هفته گذشته کشور ترکیه ابتدا ۱۰ و بعد ۱۳ دلار برای صادرات هر کارتن هزینه را کاهش داد.

به گفته اصغری این اقدام از سوی کشور ترکیه برای کمک به صادر‌کنندگان و از دست ندادن بازارهای منطقه و  برنده شدن در رقابت با ایران صورت گرفته است.

اصغری گفت: در حال حاضر کشورهایی مانند افغانستان، عراق و تاجیکستان نیاز به واردات تخم‌مرغ دارند که بیشتر از سوی کشورهای صادر کننده ترکیه، پاکستان و هند تأمین می‌شود.

وی گفت: در این خصوص به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده شده که برای صادرات هر کیلوگرم تخم‌مرغ جایزه ۷۵۰ یا ۸۰۰ تومان به صورت پلکانی در نظر گرفته شود که تاکنون پاسخی داده نشده است.

اصغری افزود: اقدام بی‌موقع برای اجرای سیاست‌های صادراتی موجب انباشتگی بیش از اندازه تخم‌مرغ در کشور، کاهش قیمت، حذف گله‌ها و نیز از دست رفتن بازارهای منطقه خواهد بود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار(میهن) در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۲۷۵۰ تومان است که ۵۰ درصدی زیر قیمت از سوی تولید کننده به فروش می‌رسد.

 

.

.

.

.

.

.

.

.فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.