یازده هزار کودک زیر ۵ سال مشهدی زیر پوشش واکسیناسیون فلج اطفال

پنجشنبه ۷ اردیبهشت – ۰۱:۳۰:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- در مرحله نخست طرح واکسیناسیون فلج اطفال بیش از یازده هزار کودک زیر پنج سال مناطق حاشیه مشهد مقدس زیر پوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، رئیس مرکز بهداشت شماره ۵ مشهد اظهار داشت: در طرح واکسیناسیون فلج اطفال که از ۲۶ تا ۲۸ فروردین به اجرا در آمد به ۲۸ هزار و ۶۹۴ خانوار به صورت خانه به خانه مراجعه و  تعداد یازده هزار و ۳۴۴ کودک زیر پنج سال بر علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.
مهدی حسن نژاد با اشاره به اینکه مناطق حاشیه شهر مشهد جزء مناطق مهاجر پذیر از داخل و خارج کشور است، اظهار داشت: بر این اساس به منظور پیشگیری از بیماریهای واگیر دار از جمله فلج اطفال  به صورت دوره ای  واکسیناسیون عمومی کودکان زیر ۵ سال در این مناطق انجام می شود.
وی با بیان اینکه این طرح  به منظور حفظ دستاورد های برنامه ریشه کنی فلج اطفال و اطمینان یافتن از عدم ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال از کشورهای پولیو آندمیک مرز شرقی(پاکستان و افغانستان) در قالب واکسیناسیون خانه به خانه اجرا می شود، خاطر نشان کرد: مرحله دوم این طرح نیز ۳۰ اردیبهشت الی اول خرداد اجرا می شود.
گفتنی است: در حال حاضر ۱۰۵ واحد شامل ۲۲ مرکز بهداشتی درمانی  ۵۱ پایگاه بهداشتی و ۳۲ خانه بهداشتی و ۴۵ روستا زیر پوشش مرکز بهداشت شماره ۵ است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۶۱۳۳۰۰۴۵۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.