یک آموزشگاه رایگان

جام جم آنلاین: تابستان از راه رسیده است و شما به جای صرف هزینه هنگفت برای فرستادن فرزندتان به دوره‌های آموزشی می‌توانید یک سفر دسته ‌جمعی اکتشافی به همراه همسر و فرزندان ترتیب دهید.

هوا خوب است و بد نیست جایی کنار رودخانه را با یک قایق بادی و یک قلاب ماهیگیری انتخاب کنید.

ماهیگیری به بچه‌ها درس صبوری می‌دهد. همین زمان بهترین فرصتی است که می‌توانید با تهیه یک کتاب مفید در مورد زندگی ماهی‌ها و شناخت انواع آنها در محیط طبیعی درس‌های ماندگاری به فرزندتان بدهید که هرگز از ذهن او جدا نخواهد شد.

اگر فرزندتان با اینترنت آشنایی کافی دارد، تهیه راهنمای سفر را به او محول کنید. این کار یک تحقیق واقعی است.

او در واقع با راهنمایی شما قرار است نقشه منطقه مورد نظر را از اینترنت پیدا کند، ویژگی‌های فرهنگی ـ اجتماعی منطقه و سوغات و صنایع دستی آن را به همراه مناطق دیدنی اعم از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بیابد.

او همچنین باید بتواند فهرستی از اماکن اقامتی به همراه قیمت و شماره تلفن‌های این مراکز پیدا کند. یافتن وضعیت آب و هوایی و درجه حرارت کنونی آن منطقه و بهترین راه‌های دسترسی به آن و میزان مسافت آن از محل زندگی شما فعالیت دیگری است که فرزندتان می‌تواند آن را در تحقیق خود به دست آورد.

درست‌کردن چنین مجموعه اطلاعاتی بهترین سرگرمی است که قبل از سفر فرزندتان را به خود مشغول می‌کند.

شما طرز ساختن یک جزوه اطلاع‌رسانی گردشگری را به او آموخته‌اید بی‌آن‌که هزینه‌ای برای رفتن به کلاس متقبل شوید.

دقیقا با همین روش او می‌تواند تحقیقات دیگری را نیز انجام دهد و به روش جستجوی صحیح اینترنتی مسلط شود.

تهیه کیسه‌ خواب، کفش مناسب، چادر مسافرتی و چراغ کم‌مصرف و اجاق گاز خاص کمپینگ و سفر غیر از پول بنزین تنها هزینه‌ای است که اگر خودروی شخصی داشته باشید باید آن را بپردازید.

شما را نمی‌دانم، اما بدون تردید یک شب اقامت در چادر زیر نور ماه در دامان طبیعت در کنار آتش گرم و روشنی که هیزم آن را خانواده فراهم کرده‌اند زیبا‌ترین خاطره‌ای خواهد بود که فرزندتان از تابستان امسال با خود به مدرسه خواهد برد. (جام جم – ضمیمه چاردیواری)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.