یورش معتمد و کرمی به طلای پنجم

جام جم آنلاین: افتخارآفرینی ورزش ایران در المپیک ادامه دارد، چرا که طی امروز و فردا محمد باقری معتمد و یوسف کرمی دو ملی‌پوش پرافتخار تکواندو و امیدهای مسلم کسب مدال طلا به مصاف حریفانشان می‌روند.

تکواندوی مردان ایران که طی سه دوره حضور در بازی‌های المپیک از سیدنی ۲۰۰۰ تا پکن ۲۰۰۸ در مجموع دو مدال طلا و دو برنز برای ورزش کشورمان به ارمغان آورده و در ۱۱ سال گذشته همواره یکی از سکوهای سه‌گانه دنیا را در تسخیر خود داشته است، این بار در لندن هم در کانون توجه دوستداران ورزش قرار دارد.

در شرایطی که همه کشورها تنها قادر به اعزام دو تکواندوکار مرد و دو تکواندوکار زن به المپیک هستند و از این حیث کشورهایی چون ما متضرر می‌شوند، از سه تکواندوکار اعزامی (محمد باقری معتمد، یوسف کرمی و سوسن حاجی‌پور) انتظار کسب دو مدال خوشرنگ می‌رود.

در این بین محمد باقری معتمد جوان بیست و یک ساله وزن اول در شرایطی امروز از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه روی شیاپ چانگ می‌رود که حریف دور نخست او پاتریک بوبی از آفریقای جنوبی است و در صورت برتری مقابل این حریف در مرحله یک چهارم نهایی مقابل برنده پیکار افغانستان و لهستان قرار می‌گیرد.

معتمد این بخت را دارد که تا فینال رو در روی اصلی‌ترین حریفش از ترکیه قرار نمی‌گیرد. البته او با وجود جوانی، سودای فتح سکوی قهرمانی المپیک را در سر می‌پروراند و کلکسیونی از افتخار و مدال از طلای رقابت‌های جهانی، جام جهانی و قهرمانی دانشجویان جهان تا طلای بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی آسیا در کارنامه او می‌درخشد و با تجربه ارزشمند و قابلیت‌های فنی‌اش می‌تواند پنجمین مدال طلای ایران را در المپیک لندن به نام خود ثبت کند.

عطش کاپیتان برای قهرمانی

اما یوسف کرمی کاپیتان پرافتخار و ۲۹ ‌ساله تیم ملی که به مراتب بیش از معتمد مدال و افتخار برای ورزش ایران به ارمغان آورده است، علاوه بر همه داشته‌های فنی و تجربی از یک انگیزه ویژه نیز سود می‌برد.

او که در آتن ۲۰۰۴ و در بیست و یک سالگی به هنرنمایی پرداخت و مدال برنز را کسب کرد، هنوز هم بر این عقیده است که اعزام نشدنش به پکن ۲۰۰۸ حق خوری بوده است. عاملی ذهنی که انگیزه‌های این تکواندوکار پرافتخار را برای درخشش در لندن صدچندان کرده است.

گرچه تکواندوکاری چون یوسف کرمی از رویارویی با هیچ حریفی هراس ندارد اما در قرعه، کاپیتان تیم ملی ایران با بدبیاری مواجه شده است، او از ساعت ۱۳:۴۵ جمعه به وقت تهران و در دور نخست رقابت‌های وزن سوم نیکلاس گارسیا نفر پنجم رنکینگ جهانی از اسپانیا را در پیش دارد و در صورت برتری مقابل این حریف با تکواندوکار پرقدرت بریتانیایی لوتالو مصاف می‌دهد و حریف دور سومش هم استوین لوپز، اعجوبه آمریکایی تکواندوست.

با این وجود کرمی اگر بی‌اشتباه ظاهر شود همچنان که سال گذشته بر لوپز غلبه کرد، توانایی کسب مدال طلا در این کارزار مهم را دارد.علاوه بر معتمد و کرمی، تکواندوی ایران در وزن سوم بانوان سوسن حاجی‌پور را هم در بازی‌های المپیک دارد، تکواندوکاری که باید در دور اول به مصاف حریف استرالیایی برود.

امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.