١۴ اسفند؛ روز بوشهر به یاد خرم در زادگاهش

۱۳م اسفند ،

موسیقی > چهره‌ها
مراسم چهلم استاد همایون خرم در جمعی خانوادگی برگزار شد،اما مردم زادگاه این چهره برجسته موسیقی یادش را دوشنبه ۱۴ اسفند در بوشهر گرامی می‌دارند.

 به گزارش پایگاه اینترنتی انجمن موسیقی «روز بوشهر» در حالی برگزار خواهد شد که بوشهری‌ها مراسم امسال خود را به زنده یاد استاد همایون خرم تقدیم می‌کنند.

رضا خرم فرزند استاد همایون خرم  ضمن اعلام این خبر گفت: از آنجا که استاد خرم بوشهری بود به پیشنهاد شورای شهر و شهرداری بوشهر مراسم ویژه«روز بوشهر» امسال به گرامیداشت یاد و خاطره ایشان اختصاص پیدا کرده است.

 وی همچنین در ادامه افزود: به همین مناسبت به همراه خانواده به بوشهر آمده‌ایم تا در این مراسم شرکت کنیم؛ طبق اعلام دست اندرکاران مراسم «روز بوشهر» این برنامه روز دوشنبه ۱۴ اسفند از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد.

رضا خرم در خصوص مراسم چهلم زنده یاد همایون خرم نیز تصریح کرد: ما برای چهلمین روز درگذشت پدر، در حد توان مان مراسمی را با حضور اهل فامیل و آشنایان برگزار کردیم. در واقع در حد توان ما نبود که مراسم چهلم را با اعلام رسانه‌ای برگزار کنیم و به گمانم می‌بایست چنین برنامه از سوی دست اندرکاران فرهنگی تدارک دیده می‌شد.

زنده یاد همایون خرم از جمله یادگاران استاد ابوالحسن خان صبا محسوب می شد که با آثاری چون«تو ای پری کجایی»، «تنها ماندم»، «رسوای زمانه»، «ساغرم شکسته ای ساقی» و بسیاری آثار دیگر از این آهنگساز و نوازنده فقید ویلن در حافظه جمعی مردم ایران ماندگار شده است. استاد همایون خرم ۲۸ دی ماه امسال در گذشت و پیکرش پس از بدرقه باشکوه اهالی موسیقی و دوستدارانش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.