پاداش کم دادند ، قویترین مرد جهان شاکی شد/ سلیمی: خبری از طلای المپیک نیست!

بهداد سلیمی ‌ درباره آخرین وضعیت آمادگی‌اش گفت: شرایط خوب است. در حال حاضر ۹۰ درصد آمادگی لازم را برای لندن کسب کرده‌ام. ان‌شاءالله در طول ۷۴ روز باقی مانده به اوج آمادگی می‌رسم. وضعیت اردوها هم خوب است. کادر فنی تیم ملی زحمات زیادی می‌کشد تا اردوها را به بهترین شکل ممکن برگزار کند.
وی در پاسخ به این پرسش که میزان پشتیبانی و حمایت‌ها برای بازی‌های ۲۰۱۲ از ورزشکاران المپیکی چقدر است؟ تاکید کرد: من قبلا هم حرف‌هایم را زده‌ام. بحث حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک بسیار ضعیف بوده است. همه صحبت می‌کنند اما باید به حرف‌هایشان عمل کنند. اگر به وعده‌ها عمل شود، مطمئن باشید که نتیجه‌اش را در لندن خواهیم دید. با این وضعیت انتظار مدال داشتن خیلی انتظار بیش از حدی است.
قهرمان سنگین وزن وزنه‌برداری جهان با تاکید بر اینکه اصلا به کسب نتایج خوب وزنه‌برداری در المپیک خوش‌بین نیست، خاطرنشان کرد: با این وضعیت اصلا به المپیک خوش‌بین نیستم. با اینکه می‌گویند من امید اول کسب مدال طلا هستم، هیچ قولی به کسی نمی‌دهم. ناراحتی‌های من بیشتر از این است که همه از بهداد سلیمی انتظار طلا دارند اما هیچ کس نمی‌آید به انتظارات ما گوش دهد و آن را برآورده کند. مسئولان ورزش وقتی روی من حساب ویژه باز کرده‌اند انتظار دارم که با شرایط ویژه‌ای رسیدگی کنند و به هر حال طوری رفتار کنند که توقعاتم برطرف شود.
دارنده چندین نشان طلای رقابت‌های جهانی و آسیایی یادآور شد: المپیک یک رویداد خاص با شرایط بسیار خاص است و به رسیدگی ویژه‌ای احتیاج دارد. بحث کم کردن پاداش‌ها و رسیدگی نکردن خوب به وضعیت مالی ورزشکاران چندان جالب نیست. متاسفانه خیلی ضعیف در زمینه مالی کار کردند. فکر نمی‌کنم خواسته‌های ما برای مسئولان ورزش خواسته‌های بزرگی باشد. شاید گرفتن پاداش‌ها و رسیدگی به وضعیت مالی تا حدودی برای ما راضی کننده باشد ولی فکر نمی‌کنم پرداخت جایزه به کسانی که شانس مدال هستند، برای یک وزارت کار سختی باشد.
سلیمی ادامه داد: اگر قرار بود ۱۵۰ سکه ما را نصف کنند و به حدود ۸۰ سکه برسانند و آن را هم با قیمت سال ۸۹ پرداخت کنند، همان پاداش را در سال ۸۹ می‌دادند خیلی بهتر بود. با تورم و وضعیت اقتصادی موجود این اقدام اصلا جالب نیست. قیمت همه چیز سرسام‌آور بالا رفته و برعکس جوایز ما سرسام‌آور پایین‌ آمده است! ۱۵۰ سکه به قیمت ۶۰۰ هزار تومان، ۹۰ میلیون تومان می‌شود اما از این رقم فقط ۲۶ میلیون به من پرداخت کرده‌اند! نباید با این شرایط از من انتظار داشته باشند. نباید انتظار داشته باشند که روحیه‌ای داشته باشم و هیچ قولی بدهم.
شانس نشان طلای ایران در بازی‌های المپیک لندن با بیان اینکه بازدید مسئولان وزارت ورزش از اردوها می‌تواند در روحیه المپیکی‌ها مثمر ثمر باشد، به ایسنا گفت: بازدید وزیر و حضورش در سالن تمرین می‌تواند مثبت باشد به شرطی که با دست پر بیاید و فقط به صرف حضور به ما سر نزند. جدا از اینکه ورزشکاران سرباز کشور هستند و وظیفه دارند که تلاش کنند و از طرفی دوست دارند که افتخارآفرین باشند، اما زندگی شخصی هم دارند. ما نمی‌توانیم فقط مدال طلای المپیک بیاوریم اما به وضعیت ما رسیدگی مالی نشود. این گونه نمی‌توانیم زندگی را پیش ببریم. مسئولان باید با دست پر بیایند و روحیه خوب به ورزشکاران بدهند. المپیک میدان کم‌اهمیتی نیست. در این دوره میزبان کشوری است که برای ما بالا بردن پرچم ایران در این کشور کار بسیار بزرگی است. من با ورزشکاران کشتی و شمشیربازی صحبت کردم. با این وضعیت رسیدگی به المپیک خیلی روحیه و انگیزه نداشتند.
وی در واکنش به پرداخت جوایز سال ۹۰ به قیمت معادل ۴۰۰ هزار تومان برای هر سکه خاطرنشان کرد: نمی‌دانم باید چه بگویم. مسئولان وزارتخانه تصمیم جالبی گرفته‌اند. اصلا نمی‌دانم جریان چیست؟ شاید به خاطر کمبود بودجه است و شاید به دلایل دیگر!
 

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.