پارادایم‌های تحقیق در علوم انسانی

مدیر واحد فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «پارادایم‌های تحقیق در علوم انسانی» را ترجمه کرد و به ناشر سپرد.سیدحمیدرضا حسنی، در گفت‌وگو با ایبنا، درباره کتابش گفت: کتاب «پارادایم‌های تحقیق در علوم انسانی» را نورمن بلیکی، متخصص در حوزه فلسفه علوم انسانی نوشته است.

وی با اشاره به همکاری محمدتقی ایمان در ترجمه این اثر گفت: این کتاب جدید نیست و سال‌هاست که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود. شرح پارادایم‌های مختلف علوم انسانی، محتوای این کتاب و رئوس آن را تشکیل می‌دهد.

حسنی این اثر را برای تدریس در تمام رشته‌های علوم انسانی مفید دانست و گفت: آن‌چه در این کتاب درباره تحقیق می‌خوانیم با روش تحقیق متفاوت است. بلیکی در این کتاب قصد نداشت که تکنیک‌های پژوهش در حوزه علوم انسانی را تبیین کند، بلکه در پی شرح متدولوژی این نوع پژوهش‌ها بود.

مدیر دپارتمان فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: نویسنده این کتاب، پارادایم‌ها، مبانی و پشتوانه‌های تحقیقات حوزه علوم انسانی مانند پارادایم‌های فمنیسیتی و پوزیتیویستی را شرح داده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده است.

این نویسنده در پایان یادآوری کرد: ترجمه کتاب «پارادایم‌های تحقیق در علوم انسانی» یکی از برنامه‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در عرصه تالیف و ترجمه بود که انجام آن به من و آقای ایمان محول شد.

انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب «پارادایم‌های تحقیق در علوم انسانی» را منتشر می‌کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.