پارک خودرو با لمس تلفن هوشمند+تصاویر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

شرکت بوش سامانه جدیدی طراحی کرده است که با کمک گوشی هوشمند فرمان پارک خودرو را صادر کند.

به گزارش ممتازنیوز، شرکت آلمانی بوش در نمایشگاه الکترونیک ۲۰۲۴ لاس وگاس از سامانه پارک خودکار برای پارک کردن ماشین در جاهای تنگ و کوچک رونمایی کرد. سیستم خودکار پارک ماشین شامل ۱۲ سنسور است که درون ماشین قرار می گیرد. این سنسورها مسیر پارک کردن خودرو را اسکن می کنند. سپس اتومبیل به دقت می گردد و پس از یافتن جای خالی، خودرو را پارک می کند. این تکنولوژی آنقدر ماهرانه است که راننده خودرو می تواند با اجرای اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند خود روند پارک کردن ماشین را از راه دور کنترل کند.
در این سامانه ابتدا خودرو به ۱۲ سنسور ultra-sonic مجهز می شود. زمانی که راننده بخواهد خودرو مورد نظر را پارک کند،این سیستم را فعال می کند، سپس سنسورها شروع به اسکن کردن محیط می کنند. اگر جای مناسب برای پارک کردن پیدا شود راننده می تواند درون ماشین بماند و یا از ماشین پیاده شود و با استفاده از گوشی همراه خود فرمان پارک کردن خودرو را صادر کند. سیستم پارک خودرو امکان کنترل سرعت اتومبیل و تعویض دنده را نیز بری راننده فراهم می آورد.

همچنین فناوری پارک خودکار به رانندگان کمک می کند تا در بزرگراه ها،مسیر خود را پیدا کنند و از سرگردانی نجات یابند. این سیستم توسط خودروسازان مختلف امتحان می شود و در صورتی که خودروهای قدیمی نیز از سیستم کامپیوتری برخوردار باشند با کمک اپلیکیشن پارک خودکار می تواند حرکت فرمان و تعویض دنده های خودرو را کنترل کنند.

همچنین اگر عابر پیاده و یا مانعی بر سر راه خودرو قرار گیردسیستم خودکار، اتومبیل را متوقف می کند. سنسورهایی که در خودر و کار گذاشته می شود مانند چشم انسان عمل می کنند، دوربین هایی که در این سنسورها کار گذاشته شده است تمام آنچه راننده مشاهده می کند را می بینند، سپس موانع را ارزیابی کرده و سیگنال هایی ایجاد می کنند که در صورت وقوع خطر در مسیرهای جاده ای، خودرو را متوقف می کنند.

به گزارش ایمنا، با استفاده از این سیستم موتورسواران نیز می توانند وسیله نقلیه خود را از راه دور کنترل کنند.







پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.