پاسخ رئیس سازمان انرژی اتمی دربارهٔ تاخیر مذاکرات هسته ای به بهانه انتخابات ریاست جمهوری

۳۱فروردین۱۳،

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: من فکر می کنم اگر تاخیری در مذاکرات وجود داشته باشد بر عهده آنهاست چون تیم ما حاضر است هر روزی که آنها بگویند و شرایط مهیا باشد با آنها مذاکره کنند.
فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در این باره که از سوی ۱+۵ مطرح شده که احتمالآ مذاکرات ایران به ۱+۵ به بعد از انتخابات ایران کشیده خواهد شد گفت: آنها می توانند هر چیزی بگویند معمولاً خود آنها آمادگی برای مذاکره ندارند.

وی افزود: اگر به قبل مراجعه کنیم بیش از ۸ ماه آنها خودشان به بهانه اینکه رئیس جمهور آمریکا قرار است انتخاب شود مذاکرات را به تعویق انداختند. رئیس جمهور آمریکا که رئیس جمهور جهان نبوده است. رئیس جمهور آمریکا تنها می تواند برای کشور آمریکا اهمیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: آنها به بهانه های مختلف مذاکرات را به تعویق می انداختند. اکنون تیم مذاکره کننده ما مشخص است و از استدلال لازم نیز برخوردار است. مطالبی گفته شده و آنها خودشان بیشتر نیاز به زمان دارند که کارشناسان شان مطالعه بیشتری داشته باشند تا بتواند بخش سیاسی شان را از این لحاظ تغذیه کنند. من فکر می کنم اگر تاخیری در مذاکرات وجود داشته باشد بر عهده آنهاست چون تیم ما حاضر است هر روزی که آنها بگویند و شرایط مهیا باشد با آنها مذاکره کنند.

وی تاکید کرد به ویژه در آلماتی ۲ آنها می توانستند مذاکرات را ادامه دهند و موضوع منطقی ایران را بیش از قبل پاسخ دهند و این موضوع را برای دنیا حل کنند و بیشتر از این خودشان را اذیت نکنند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.