پاسخ شهرداری منطقه یک تهران:هیچ خیابانی برای عملیات ساخت و ساز منازل بسته نمی شود

امیریکی ازخوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«پس تو زعفرانیه هم بافت فرسوده زیاده که این همه ساخت و ساز میشه؟ به خیابان اعجازی یه سر بزنید.بعضی قسمت ها شهرداری ۲ساله کل کوچه ها رو در اختیار بساز بفروش ها گذاشته بدون اینکه یه سقف زمانی برای این کار تعیین کنه!»
مهندس داوودی مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران درباره مشکل این خواننده گفت:« تحت هیچ شرایطی خیابان های یک محله برای عملیات ساخت و سازبسته نمی شود. زیرا بسته شده خیابان ها با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی آن منطقه و ناحیه امکان پذیر است. ازاین رو کسی که مجوزساخت و ساز می گیرد باید مجوزی برای زمانی حضورجرثقیل بگیرد. تا بتواند ستون های ساختمان را نصب کند. به همین دلیل شهرداری وپلیس اجازه بسته شده خیابان یک محله را بیش اززمان درنظر گرفته شده نمی دهیم. ازسوی دیگر درصورتی که مالکی درحال احداث ساختمان و زدن اسکلت ساختمانی باشد تنها اجازه دارد از یک سوم معابر استفاده وآن را اشغال کند.»
وی ادامه داد:«ازسوی دیگر هیج عملیات ساختمانی بدون سرو صدا انجام نمی گیرد. اما این شهرداری درمنطقه یک تمام تلاشش را انجام می دهد تا نظارت کاملی برساخت و سازها وعدم ایجاد مزاحمت برای شهروندان داشته باشد. زیرا این نوع از عملیات ساختمانی باید در ساعات مشخصی انجام گیرد. البته زمانی که سقف اول زده می شود بسیاراز این سرو صدا ها کاهش پیدا می کند.»

روابط عمومی شهرداری منطقه یک افزود:«درباره کاهش صدور مجوزها نیز باید بگویم که صدورمجوز ساخت حق مسلم یک مالک است و نمی شود این حق را ازاو سلب کرد. این موضوع وایجاد فاصله زمانی برای ساخت و ساز در قانون هم پیش بینی نشده است. از سوی دیگر تخریب ساختمان های فرسوده برای شهروندان بلحاظ امنیت ریزش بیش از سرو صدای آن حائزاهمیت است. پس رعایت حقوق شهروندی واحترام به حقوق دیگران اصلی است که همه ما باید آن را درنظربگیریم.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.