پاسخ مجری مناظره‌های۸۸به یک سؤال

۱۶اردیبهشت،

مجری مشهور مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ اعلام می‌‌کند که هنوز پیشنهادی به او برای اجرای مناظره‌ها نشده است. تکرار انفجاری که مناظره‌های سال ۸۸ در افکار عمومی به وجود آورد بدون وجود مجری محجوب و آرامش هم امکان‌پذیر است؟

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، هنوز خاطره تاریخی مناظره‌های انتخاباتی مشهور سال ۸۸ در حافظه تصویری ایرانی‌ها دست‌نخورده باقی مانده است.

تصور اینکه دوباره بعد از سالهای پرشوروهیجان اول انقلاب یک مناظره سیاسی بتواند رکورد بیینده‌های تلویزیون در همه دو دهه اخیر را بشکند تصور دور از ذهنی بود، اما این اتفاق افتاد و  رویارویی ۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در تلویزیون انفجار بی‌نظیری در افکار عمومی به وجود آورد و خاطره دورانی که تلویزیون تک‌تاثیر گذار عرصه افکار عمومی در ایران بود را دوباره به روی رسانه‌های ایرانی آورد.

رضاپورحسین مدیر ثابت شبکه‌های تلویزیونی و مدیر فعلی شبکه مستند، چهره ثابت همه این مناظره‌ها بود. مجری محجوب و کلاسیکی که شور و هیجان فوق تصور مناظره‌های انتخاباتی در مواقعی او را به گوشه‌ای از رینگ داغ مناظره می‌کشاند، گویی مقصر همه اتفاقات همه این سال‌ها مجری آرامی بود که وظیفه دقیق وقت‌شماری را به  خوبی انجام می‌داد و دخالتش در صحبت‌های ضد نامزدها علیه یکدیگر معمولا به پرخاش به او منجر می‌شد.

دکتر روانشناس مدیر تلویزیون ما در مجموع همه ۶ مناظره‌ای که انجام شد رویه آرامش و سکوت خود را از دست نداد و در حافظه تصویری ایرانی‌ها تبدیل به مجری محبوب و البته مشهوری شد.

حالا، سال ۹۲ بعد از گذشت ۴ سال از همه اتفاقات انتخابات سال ۸۸ در آستانه ورود به مرحله تبلیغات رسمی نامزدها در تلویزیون، انتظارها برای دیدن دوباره مجری جاافتاده‌ای که مدام ساعت روبرویش را نگاه می‌:کند و وقتی نامزدها مطالب خاصی علیه یکدیگر مطرح می‌:کنند سرخ می‌شود دوباره بالا گرفته است.

اگر چه هنوز هیچ برنامه‌ای برای برگزاری مناظره‌ها به همان شکل و شمایل ۴ سال قبل از طرف صداوسیما اعلام نشده است و اگرچه ضرغامی در جلسه با بعضی از نامزدها گفته بود که اگر تعداد نامزدها بالای ۱۰ نفر باشد به سبب بالارفتن تعداد مناظره‌ها صداوسیما از برگزاری آن‌ها معذور است اما ظاهرا دیگر برای ایرانی‌ها، انتخابات بدون مناظره نمی‌چسبد.

رضا پورحسین در گفتگوی کوتاهی با تسنیم اعلام کرد که هنوز هیچ پیشنهادی برای اجرای مناظره‌های انتخاباتی نداشته است. هر چند که پورحسین آنقدری در صداوسیما با نفوذ هست که نیازی به پیشنهاد مقام بالاتر ندارد اما همین یک جمله اعلام شده از او تردید در مورد اجرای دوباره مناظره‌ها در صداوسیما را افزایش می‌دهد.

حکم مجری مناظره‌های انتخاباتی را شخص ضرغامی می‌دهد. پورحسین چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد مناظره‌های آن سالها را تبدیل به کتاب کند.پورحسین گفته بود که سکوتش در این مناظره‌ها کاملا آگاهانه بود و استرسی نداشته است.

تکیه کلام یکی از نامزدها در همین مناظره‌ها آنچنان وارد فرهنگ عمومی شد که این روزها در هر سخنرانی تبیلغاتی نامزدهای سال تازه کنایه «بگم‌بگم» در حال تکرار است. شب‌های مناظره‌های انتخابات ۸۸ برای همه ایرانی‌ها به این زودی‌ها فراموش نخواهد شد حتی اگر دیگر تکرار نشود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.