پاسخ وزیر بهداشت به اعتراض رادیولوژیستها

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز:‌ وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه موضوع انجام بعضی خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی در مرحله کارشناسی است، تصریح کرد: قرار نیست پزشک عمومی به کار تخصصی رادیولوژیستها ورود کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد در خصوص اعتراض رادیولوژیست ها نسیت به انجام بعضی خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی، گفت: در تمام دنیا بعضی از تصویربرداری های پزشکی و سونوگرافی ها را تکنسین ها انجام می دهند و دیگر یک بیمار برای انجام این کار ساده کیلومترها دورتر از محل زندگی اش نمی رود.

وی افزود: ولی در بعضی از مناطق محروم و کم برخوردار کشور ما که همه روزه رادیولوژیست در بیمارستان حضور ندارد گاهی یک زن باردار یا یک بیمار دست و پا شکسته را برای این کار، به رغم وجود پزشک عمومی در منطقه، به مراکز استان ها می فرستیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: سخن ما این بود که در چنین شرایطی با ایجاد یک سری آموزش های ساده می توان از پزشکان عمومی برای این کار کمک گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در مرحله کارشناسی قرار دارد، اظهار داشت: این کار با بهره گیری از تخصص رادیولوژیست ها منافات ندارد، زیرا بعضی از تصویربرداری های تخصصی را طبیعی است که این اشخاص باید انجام دهند و کار پزشک عمومی نیست.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.