پایان تیر زمان تدوین پیش نویس سند نقشه جامع دولت الکترونیکی

۰۸اردیبهشت، مهر- مسئول دبیرخانه کمیسیون تخصصی کارگروه فاوا و مدیرکل کاربردهای الکترونیکی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده، پیش نویس سند نقشه جامع دولت الکترونیکی تا پایان تیر ماه جاری تدوین و برای مراحل بعدی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

محمدرضا فروزنده اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف شده تا پایان سال اول برنامه، نقشه جامع دولت الکترونیکی را به گونه ای تهیه کند که ارائه خدمات دولتی ممکن در پایان برنامه از طریق سامانه الکترونیکی و به اشتراک گذاری و یکپارچه سازی پایگاه های داده انجام شود.

وی افزود: در همین راستا و پیرو مصوبات کارگروه مدیریت فاوا مقرر شد هیأتی مرکب از معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، رئیس مرکز فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری، معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نسبت به تدوین سند نقشه جامع دولت الکترونیک اقدام کند.

فروزنده خاطرنشان کرد: در این خصوص، سازمان فناوری اطلاعات ایران با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و بهره گیری از توان متخصصان و خبرگان حوزه IT کشور و نهادهای ذیربط، اقدامات لازم برای تدوین نقشه جامع دولت الکترونیکی اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه این نقشه در ۴ فاز پیاده سازی و تدوین می گردد تصریح کرد: مقرر شد در فاز اول، مرحله مقدماتی تعریف پروژه و تدوین منشور پروژه، به منظور تعیین متدولوژی چارچوب تدوین سند و تشکیل شورای راهبری پروژه انجام شود که اجرایی شده است؛ در فاز دوم نیز مرحله آماده سازی، به منظور بررسی اسناد بالادستی، اقدامات قبل، مطالعات تطبیقی و شناسایی روندهای جهانی و منطقه ای در حوزه فناوری اطلاعات و نهایی سازی و ارائه سناریوهای مواجهه با آینده دولت الکترونیکی بود که با تلاش های صورت گرفته، این فاز نیز نهایی شده است.

مسئول دبیرخانه کمیسیون تخصصی کارگروه فاوا تاکید کرد: در حال حاضر، مطابق زمان بندی تعریف شده برای پروژه، تدوین پیش نویس سند مذکور با همکاری و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی و بعضی از کمیته های تخصصی کارگروه مدیریت فاوا در مراحل پایانی است و تا پایان تیرماه جاری آماده خواهد شد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.