پایتخت ماریجوانای آمریکا سه شنبه رسما انتخاب می‌شود ؟!

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مسئولان ایالتهای واشنگتن، کلرادو و اورگون آمریکا تصمیم دارند سه شنبه این هفته درباره قانونی شدن مصرف ماده مخدر «ماریجوانا» تصمیم گیری کنند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، بر اساس این طرح در صورت قانونی شدن ماریجوانا، در این سه ایالت کسانی که ۲۱ سال به بالا سن دارند می توانند این نوع ماده مخدر را خرید و فروش و یا مصرف کنند، البته نه در خیابان و یا اماکن عمومی.

روزنامه انگلیسی «آبزرور» نوشت: این موضوع درحالی مطرح شده است که اکنون ماده مخدر ماریجوانا در بسیاری از ایالتهای آمریکا با تصویب قوانین مختلف به بهانه مصارف پزشکی مجاز به شمار می آید.

«لورا چابین» رهبر مخالفان تصویب این قانون در ایالت کلرادو می گوید: این همان کاری است که مردم اکنون انجام می دهند؛ آنها در خیابان یا اماکن عمومی ماریجوانا مصرف نمی کنند؛ در صورت تصویب این قانون ایالت کلرادو پایتخت ماریجوانای آمریکا می شود و دستیابی کودکان به مواد مخدر آسان می شود.

در مقابل «جان ماکی» رهبر موافقان این طرح در واشنگتن تأکید می کند: جرم دانستن مصرف ماریجوانا شکست بزرگی است؛ میلیونها آمریکایی به صورت غیرقانونی این ماده مخدر را مصرف می کنند؛ به همین سبب کنترل تجارت قانونی ماریجوانا و برخی دیگر از انواع مواد مخدر، امنیت بیشتری را ایجاد می کند.

بنا بر اعلام العالم، این قانون درحالی مطرح شده است که بر اساس آمار اعلام شده، مبارزه با مواد مخدر در آمریکا سالانه بیش از ۴۴ میلیارد دلار برای این کشور هزینه دارد، و با وجود هزینه های بسیار هنگفت در این برنامه، کمیته مسئول مبارزه با مواد مخدر در آمریکا امسال اعلام کرد که مبارزه با مواد مخدر در آمریکا شکست خورده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.