پاییز، فصل تغییر ذائقه ها

فروردین ۱۴۰۳

در اختیار بودن سریع مواد غذایی ناسالم همچون فست فودها با بسته بندی های زیبا منجر به افزایش روند تغذیه ناسالم میان نوجوانان شده است.

گلاله اصغری، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که هم اکنون شاهد افزایش مصرف فست فودها توسط اشخاص جوان هستیم گفت: در اختیار بودن سریع مواد غذایی ناسالم همچون فست فودها به صورت بسته بندی های زیبا با قیمت مناسب را منجر به افزایش روند تغذیه ناسالم میان نوجوانان برشمرد.

اصغری طعم خوشمزه غذاهای فست فودی را عامل این موضوع دانست و تصریح کرد: با رواج باور غلط در میان خانواده ها سبب تشخیص نادرست در انتخاب غذایی سالم برای کودک و نوجوان خواهد شد بنابراین باید از ابتدا ذائقه فرزندان را با طعم غذاهای ناسالم همراه نکرد.

این متخصص تغذیه ضمن بیان اینکه اشتغال مادران می تواند از علل دیگر باشد گفت: این مسئله تا حدودی سبب شده فرزندان ما به سمت غذاهایی حاضری همچون سوسیس و کالباس کشیده شوند.

وی در پایان در خصوص راهکار جلوگیری از افزایش این روند در میان نوجوانان تاکید کرد: در واقع با قرار دادن غذاهایی سالم همچون میوه های شسته در بسته بندی های آماده کودک و نوجوان خود را از رفتن به سوی مصرف فست فودها و غذاهای صنعتی که حاوی مواد مغذی نیستند جلوگیری کرد./ح

انتهاتی پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.