پاکستان گوگل را تهدید کرد

۲۲خردادماه،

ممتازنیوز: دولت تازه پاکستان، گوگل را تهدید کرده است که چنانچه اطلاعات توهین‌آمیز به مقدسات در یوتیوب را حذف نکند، این موتور جستجوگر را فیلتر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،  در پی انتشار یافتن فیلم «بی‌گناهی مسلمانان» از یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است، از سپتامبر سال قبل میلادی اعتراضات وسیعی در سراسر جهان صورت گرفته و این امر سبب شده تا دولت اسلام‌آباد تهدید کند در صورت حذف نکردن این فیلم، موتور جستجوگر گوگل را مسدود خواهد کرد.

انوشه رحمان، وزیر ارتباطات دولت پاکستان گفت که این وزارتخانه در روزهای آتی در مورد فیلترینگ این وب‌سایت و درخواست کمک از گوگل فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: در صورت نیاز حتی پول بسیاری را صرف حل این مساله می‌کنیم و هر کاری که از ما برآید انجام می‌دهیم تا وب‌سایت یوتیوب در پاکستان فعال شود و به ارزش‌های ما احترام بگذارد. همچنین مسدودیت وب‌سایت یوتیوب بدون انجام تغییرات در حذف این فیلم رفع نمی‌شود.

چنین ممنوعیت‌هایی زندگی برای میلیون‌ها کاربر اینترنتی را که روزانه چندین‌ بار از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند، سخت خواهد کرد.

وب‌سایت یوتیوب در پی تظاهرات خشونت‌بار در پاکستان در پی انتشار یافتن فیلمی توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان، مسدود شد. گوگل نیز مکررا درخواست‌های دولت اسلام‌آباد را در حذف این فیلم رد کرده است.

پاکستان در سه سال قبل توییتر و فیس‌بوک را نیز مسدود کرده است.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.