پایانه‌های صادراتی، نقطه ثقل توسعه تجارت است

۳۱فروردین۱۳،

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پایانه‌های صادراتی یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های توسعه صادراتی در هر کشوری است و می‌توان ادعا کرد این مراکز نقطه ثقل توسعه تجارت به‌شمار می‌آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در زنجان، کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی افزود: پایانه‌های صادراتی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه صادرات است که توجه به گسترش فعالیت‌های آن از گام‌های اساسی به‌شمار می‌آید که باید به آن توجه کرد.

وی تصریح کرد: همه بخش‌های ذی‌ربط باید در محل پایانه‌های صادراتی حضور فعال داشته باشند، چرا که تسهیل در روند اجرای امور سبب رونق آن‌ها و همچنین استقبال بازرگانان از خدمات ارائه شده خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پایانه‌های صادراتی به روند صدور مجوز و ترخیص کالاها با هزینه کمتر و سرعت بیشتر کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی، صادر کنندگان و یا خریداران محصولات به جای مراجعه به یکایک دستگاه‌های ذی‌ربط، به آسانی می‌توانند از خدمات پایانه صادراتی استفاده کنند و این موضوع باید مدنظر مسئولان در امر توسعه زیرساخت‌های صادراتی قرار گیرد.

کرمانشاهی با تاکید بر اینکه برای توسعه تجارت فرامرزی و کاهش رتبه کشور در رده‌بندی دنیا باید به توسعه زیرساخت ها توجه ویژه‌ای شود، افزود: در این رابطه تعامل بین بخش خصوصی و دولتی باید افزایش یابد و سیاست‌گذاری مناسب بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: با شناخت گلوگاه‌هایی که مانع تسریع در روند کارها می‌شود باید شرایط را به نفع تجار و بازرگانان تغییر داد و خوشبختانه در این رابطه گام‌های موثری برداشته شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری با اشاره به ساخت پایانه صادراتی زنجان، ابراز کرد: این کار یک گام بزرگ در مسیر توسعه تجارت خارجی است و انتظار داریم امور با سرعت و جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.