پایان نوستالوژی میز و نیمکت با آموزش‌های مجازی

۲۷ آبان ،

09-111.jpg

تحصیلات آکادمیک برای اشخاص جویای تحصیل علم در آینده بسیار آسانتر و ارزانتر خواهد شد، اما این اتفاق چگونه ممکن است؟

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌ها در کشوره‌های مختلف دنیا به طور فراگیر در حال افزایش رشته‌های تحصیلی آنلاین خود می باشند و در تلاشند تا ظرفیت‌های خود را مطابق با افزایش تقاضای دانشجو، گسترش دهند.

این امر به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند تا استانداردهای زندگی و همینطور درآمدهای خود را بهبود بخشند.

این تقاضاها همچنین به بهبود شرایط استخدامی اشخاص نیز کمک می‌کند.

با حجم عظیم دروس آنلاین، دانشگاه‌های بسیاری نیز در حال ترغیب دانشجویان جهت گذراندن واحدهای درسی آنلاین رایگان در کنار واحدهای درسی دیگر می باشند.

به گزارش تفسیری پایگاه خبری «فایننس ناین ام اس ان»، در حال حاضر در کشور استرالیا به تنهایی ۴۹۱۰ سازمان آموزشی به ثبت رسیده است که در حال رقابت با ۱۳۵ دانشگاه این کشور می باشند.

از مزایای این طرح برای دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزشی می‌توان به قابلیت بهتر گسترش منابع درسی و آموزشی با نیاز به تعداد کمتر عضو هیات علمی اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که کشورهایی از جمله استرالیا در این بخش در حال رقابت با سایر کشورها می باشند. عرصه آموزش در استرالیا در رتبه‌های بالای رشد ناخالص این کشور قرار دارد ولی این مسئله نیز می‌تواند خود یک تهدید جدی باشد. زیرا متخصصان معتقدند آموزش آنلاین ممکن است منجر به پایان فعالیت‌های دانشگاه‌ها شود و آنها را به تعطیلی بکشاند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.