پایان هفته‌ای خوب برای بورس

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

126[1].jpg

بورس اوراق iبهادر در هفته سوم آبان‌ماه شاهد فراز و فرودهایی بود که درنهایت با جهشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پایان هفته‌ای خوب را برای بورس رقم زد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ابتدای هفته قبل شاخص بورس که می‌رفت iبه مرز ۳۱ هزار و ۳۰۰ برسد با روند نزولی مواجه شد و طی سه روز ابتدای هفته این کاهش‌ها منجر شد تا شاخص کل بورس اوراق iبهادار iبه ۳۰ هزار واحد نزدیک شود.

این درحالی بود که در بازار غیر رسمی نیز با روند کاهشی دلار و سکه و طلا مواجه بودیم و تاحدودی بازار اقتصادی رو iبه کاهش بود اما روز سه شنبه و خصوصا چهارشنبه شاخص رشد چشمگیری کرد و مرز ۳۱ هزار و ۳۳۰ واحد را گذراند.

شاید بتوان مهم‌ترین دلایل رشد شاخص بورس در روزهای پایانی هفته را اعلام خبرهایی همچون رفع موانع صادراتی بعضی کالاها و اجرای آن از روز شنبه دانست چرا که طبق این خبر محدودیت‌هایی که درباره صادرات کالاهای مرتبط با پلی اتیلن بود برداشته شد و همین موضوع فضا را در بورس تهران آرام کرد.

همچنین رفع موانع وارداتی برای کامپیوتر و موبایل و خروج کالاهای مرتبط با آن از لیست ممنوعیت واردات در روز سه‌شنبه از دیگر خبرهایی بود که بورس را تحت تأثیر قرار داد و با این اتفاق شاخص در مسیر صعودی قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.