پایان یک قرن محرومیت شهر ریوکان نروژ از نور خورشید! + تصویر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شهر کوچک “ریوکان” در نروژ که طی یک قرن قبل از نور طبیعی محروم بوده است، اکنون به مدد فناوری بشر و با کمک آینه های منعکس کننده ، غرق در نور خورشید شد.

خبراقتصادی;ریوکان با جمعیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به گونه ای در محاصره کوههای اطراف قرار گرفته که بین ماههای سپتامبر تا مارس نمی تواند پذیرای نور خورشیدباشد.

صد سال پیشبه همت فردی به نام ” سام اید ” برای بهره گیری از قدرت طبیعی آبشار این منطقه به منظور تولید کودهای شیمیایی شرکت موسوم به نورسک هیدرو تاسیس شد، و ازهمان زمان هم کارگران شرکتبا سکونت دراین محل شهر ریوکان را ایجاد کردند.

ساکنان شهر وموسس شرکت نورسک هیدرو از آن زمان پی به مشکل کمبود نور خورشید در سکونتگاهخود پی بردند؛ ولی تحقق آرزوی آنان برای نصب آینه های غول پیکر صد سال طول کشید.

۳ آینه۱۷ متر مربعی در ارتفاع ۴۰۰ متری ازشهر قرار است روزپنجشنبه این هفته رسما افتتاح شود.

این آینه ها که با هزینه ای معادل ۶۱۰ هزار یورو ساخته و نصب شده است با بهره گیری ازبرنامه های رایانه ای به صورت مداوم مانند آفتابگردان به سمت خورشید حرکت می کند و نورخورشید را بهمرکز شهر می تاباند.

ساکنان ریوکانالبته در یکصد سال قبل با کمی زحمت به مدد نصب یک تله کابین که آنان را در ساعاتی از روز به ارتفاعات منتقل می کرد،می توانستند از نورخورشید بهرهبرند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.