پایداری اونس طلا در بالاترین حد ۲ هفته اخیر

۲۳م اسفند ،

پایداری اونس طلا در بالاترین حد ۲ هفته اخیر | چاپ |
چهارشنبه ۲۳ اسفند ساعت ۱۴:۲۹

بینا- در حالی که بانک مرکزی آلمان نسبت به پایان نیافتن بحران بدهی منطقه یورو اخطار داده قیمت جهانی طلا امروز در بالاترین حد خود طی دو هفته اخیر باقی مانده است.
به گزارش بینا به نقل ازطلا / رویترز، روز قبل اظهارات بانک مرکزی آلمان در خصوص تداوم بحران بدهی منطقه یورو و گمانه زنی ها دربارهٔ اجرای سیاستهای پولی از سوی بانک مرکزی اروپا سبب افزایش خرید تکنیکال طلا و عبور قیمت این فلز زرد از سطح ۱۵۸۵ دلار شد.
بر اساس این گزارش، کارشناسان اقتصادی بر این باورند با توجه به تحت فشار قرار گرفتن قیمت طلا توسط چشم انداز مثبت اقتصادی جهان ، این جهش مدت بسیاری طول نخواهد کشید.
این گزارش می افزاید، “چن مین” تحلیلگر اقتصادی معاملات آتی در چین اظهار داشت: با توجه به عدم خبر تازه در هفته جاری رشد خرید تکنیکال طلا ادامه خواهد داشت.
بر این اساس، سرمایه گذاران در انتظار نشست بانک مرکزی آمریکا در ۱۹ و ۲۰ مارس سال جاری میلادی می باشند تا نگرش این بانک را در خصوص اجرای سیاستهای پولی ارزیابی کنند.
توقف اعمال سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا سبب افت شدید قیمت جهانی طلا خواهد شد.
قیمت جهانی طلا امروز با کمی تغییر در محدوده ۱۵۹۲ دلار و ۹۶ سنت داد و ستد شده و نسبت به روز قبل که به ۱۵۹۸ دلار رسیده بود با کاهش ۰٫۳درصدی مواجه شده است.
بهای هر اونس طلای آمریکا نیز امروز در سطح ۱۵۹۲ دلار و ۲۰ سنت مبادله شده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.