پایگاه مخفی آمریکا در افغانستان به دست طالبان افتاد

آمریکا از پایگاه مخفی خود در خارج از کابل برای تخلیه صدها سرباز آمریکایی و حدود هزار نفر از نیروهای ویژه افغان و خانواده‌های آنها استفاده کرده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، به نقل  از پلیتیکو، ایالات متحده از پایگاه مخفی «ایگل» در خارج از کابل برای تخلیه صدها سرباز آمریکایی و حدود هزار نفر از نیروهای ویژه افغان و خانواده‌های آنها استفاده کرده است.

این روزنامه به نقل از مقام‌های سیا نوشت که مقام‌های آمریکایی بی‌سر و صدا به شهروندان آمریکایی و افغان در معرض خطر از جمله کماندوهای افغان دستور دادند تا در سایه افزایش خطرهای ناشی از حمله تروریستی به فرودگاه اصلی پایتخت‌، به پایگاه مخفی سیا در خارج از کابل بروند تا گذرگاهی امن برای عبور به آمریکا داشته باشند.  

به گفته همین منابع، این عملیات محرمانه که طی چند هفته در ماه اوت انجام شد، منجر به خروج موفق صدها شهروند آمریکایی و افغان از جمله اعضای نیروهای ویژه نخبه افغان و خانواده‌های آنها شد.

به نقل از اسپوتنیک، یک مقام آمریکایی مشارکت سیا در تخلیه را تأیید و تاکید کرد که این آژانس برای تسهیل دسترسی شهروندان در معرض خطر ایالات متحده و افغانستان به فرودگاه  به طرق مختلف با سایر آژانس‌ها همکاری نزدیکی داشته است‌.

برخی از این افراد به صورت هوایی از محوطه مخفی موسوم به پایگاه ایگل به فرودگاه منتقل شدند تا از ازدحام جمعیت و تهدید تروریستی در دروازه‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.