پاییز و زمستان با موهای ما چه می‌کند؟

۰۶م آذر ،
ممتاز نیوز : با تغییر فصل و تغییرات آب و هوایی، در بسیاری از عادات زندگی اشخاص یک جامعه تغییراتی ایجاد می‌شود. ممکن است این تغییرات تاثیر جبران‌ناپذیری بر سلامتی پوست و مو آنها داشته باشد. با توجه به بعضی نکات کم‌هزینه، می‌توان سلامت پوست و مو را حتی در این فصول حفظ کرد. حال با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش ریزش مو در این فصل به سراغ دکتر کوروش صمدی متخصص پوست و مو رفتیم.

دکتر کوروش صمدی متخصص پوست و مو در گفت‌و‌گو با سینا گفت: «ریزش مو دارای اقسام گوناگونی است که یکی از آنها در فصل‌های سرد سال اتفاق می‌افتد که به آن ریزش موی فصلی نیز گفته می‌شود. این ریزش مو به مدت ۲ تا ۳ ماه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن مو‌ها دوباره رشد می‌کنند. بنابراین نتیجه می‌گیریم ریزش موی فصلی قابل تجدید بوده و خطری ندارد.»وی مهم‌ترین سبب ریزش مو را تغییرات هورمونی دانست و گفت: «آلودگی هوا تاثیربسیار ناچیزی در ریزش مو اشخاص دارد. ولی در هر صورت باید سبب تغییرات هورمونی از طریق آزمایشات مربوطه بررسی شود.»

تاثیرات استرس در ریزش مو
متخصص پوست و مو و لیزر درمانی در ادامه در مورد تاثیر استرس در ریزش مو نیز گفت: «استرش تاثیری در ریزش مو اشخاص ندارد. استرس تنها در بعضی اشخاص و نسبت به هورمون‌های تولیدی بدن آنها می‌تواند در ریزش مو آنها تاثیر گذار باشد.»

تاثیر آلودگی هوا و شست و شوی مکرر بر سلامت پوست
دکتر صمدی در پایان در پاسخ به خبرنگار سینانیوز مبنی بر اینکه آیا شست و شوی مکرر پوست در فصل سرما تاثیری بر بروز بیماری‌های پوستی دارد یا خیر، گفت: «مواد شوینده سبب از بین رفتن چربی‌های سطحی پوست شده و بدن را برای ایجاد اگزما یا حساسیت‌های پوستی مستعد می‌کند. بنابراین شست و شو پوست بایستی با صابون‌هایی مانند پن‌ها (صابون‌های ملایم که خاصیت دترژان نداشته و چربی سطح پوست را از بین نمی‌برند) صورت گیرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.