پای بنگاه‌های شرطبندی در کفش قهرمانان ایرانی/ شرطبندی‌های مطمئن لندنی‌ها روی بهداد سلیمی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن، برخی معتقدند بنگاه های شرطبندی در لندن مانند مین‌های زمینی هستند که هر فردی احتمال دارد هر لحظه پایش را روی این مین‌ها بگذارد، چراکه ده ها بنگاه شرطبندی مانند “ویلیام هیل”، “کورال” و ” پدی پاور” صدها شعبه در گوشه و کنار شهر دارند و هر فردی که در لندن زندگی می کند، همانند سوپرمارکت‌ها به این بنگاه‌ها نیز نزدیک است، اما نکته بسیار جالب توجه در جریان سی امین دوره بازی‌های المپیک، شرطبندی های سنگین بر روی قهرمانان ایرانی از جمله وزنه برداران است. این بنگاه‌ها بر روی هر شش وزنه بردار ایران شرط‌های سنگین بسته و برای سلیمی و رستمی بیشترین شانس مدال را قائل شده اند.

بنگاه شرطبندی “ویلیام هیل” یکی بزرگترین بنگاه های شرطبندی در بریتانیا و حتی اروپا است که برای بازیهای المپیک لاین ویژه ای باز کرده است. این بنگاه برای رشته های مختلف و قهرمانان آنها مقادیری را تعیین کرده و در صورت شرطبندی بر روی این افراد و رسیدن آنها به مدال طلا، پولهای هنگفتی میان دو طرف رد و بدل می شود.

اما نکته بسیار جالب این قضیه این است که هر شش وزنه بردار ایرانی در میان افرادی هستند که بنگاه های شرطبندی برای آنها شانس رسیدن به مدال طلا قایل شده اند و برای هر کدام قیمتی را بر اساس این شانس‌شان تعیین کرده اند. در میان آنها بنگاه های شرطبندی بیشترین شانس را به بهداد سلیمی و پس از آن کیانوش رستمی داده اند. دو وزنه بردار ایرانی که سال گذشته قهرمان جهان شدند. البته این بنگاه ها هرچه شانس یک فرد برای رسیدن به مدال طلا را بیشتر قلمداد می کنند، از آن طرف مبلغی را که برای این قهرمانی پرداخت می کنند کمتر خواهد بود. در ادمه به صورت دقیق تر شرطبندی هایی که برای قهرمانان ایرانی مشخص شده است را اعلام می کنیم.

شرط مطمئن بر روی بهداد

بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین بیشترین شانس را برای رسیدن به مدال دارد؛ همین مسئله باعث شده تا بنگاه های شرطبندی در ازای هر سه پوندی که افراد می گذارند، تنها یک پوند در صورت رسیدن به مدال طلا به فرد پرداخت کنند. اگرچه این رقم، مبلغ چندان بالایی نیست، اما این شرطبندی می تواند از مطمئن ترین شرطبندی ها باشد؛ چراکه شانس مدال سلیمی بسیار بالا است.

یکی از کارگزاران شرطبندی در لندن در مورد میزان شرطبندی بر روی بهداد سلیمی به خبرنگار خبرآنلاین گفت: «ما نمی توانیم مشخص کنیم که تا کنون چقدر بر روی سلیمی شرطبندی کرده اند، این اطلاعات تنها در اختیار دفتر مرکزی است، اما من می توانم بگویم با توجه به اینکه سلیمی از جمله شناخته شده ترین‌ها است، احتمال شرطبندی روی او زیاد است. حتی هستند افرادی که می خواهند شرطبندی مطمئنی داشته باشند و از موفقیت او مطمئنند برای همین شاید تا یک میلیون پوند شرطبندی می کنند تا در نهایت بیش از سیصد هزار پوند جایزه بگیرند.»

او ادامه داد: «در افتتاحیه المپیک وقتی کاروان ایران وارد شد، گزارشگران می گفتند که این کاروان قهرمانی را دارد که چشم ۷۵ میلیون نفر به دنبال آن است. خوب همین مسئله از چشم شرطبندان دور نمی ماند و به طور حتم روی او شرطبندی ها سنگین خواهند کرد.»

همچنین جدول رده بندی شرطبندی بر روی فوق سنگینهای وزنه برداری المپیک، یک ایرانی دیگر دارد که در مکان دوم قرار دارد، اما به دلیل شانس کمتری که برای او قایل شده اند، به ازای هر یک پوند که شرطبندی کنید، شش پوند پرداخت می شود. با این حال آنهایی که می خواهند ریسک بیشتری کنند می توانند روی سجاد انوشیروانی نیز سرمایه گذاری کنند.

کیانوش رستمی در میان محبوبان

دسته دیگری که یک ورزشکار ایرانی محبوب ترین است، در دسته ۸۵ کیلوگرم است. در این دسته کیانوش رستمی بهترین است و بنگاه های شرطبندی براساس احتمالی که برای مدال طلای او قایل هستند، بر اساس هر یک پوند شرطبندی دو پوند دریافت می کنند. شانس او برای رسیدن به مدال طلا به مراتب کمتر از بهداد سلیمی است و برای همین شرطبندی بر روی او می تواند پول بیشتری از جیب شرطبندان خارج و یا وارد کند. اما با توجه به حضور او در صدر جدول، شرطبندی بر روی او زیاد صورت می گیرد.

در این دسته سهراب مرادی هم حضور دارد که برای او به ازای هر ۴ پوندی که پرداخت کنید، در صورت رسیدن او به مدال طلا، ۱۱ پوند دریافت می کنید. این بدین خاطر است که بنگاه های شرطبندی شانس کمتری برای مدال طلای او قایل شده اند.

شرطهای کمتر بر روی نواب و سعید

سعید محمدپور در دسته ۹۴ کیلوگرم و نواب نصیرشلال در دسته ۱۰۵ کیلوگرم نیز از دیگر ورزشکاران ایرانی هستند که در لیستهای شرطبندی حضور دارند. این بنگاه ها براساس شانسی که برای محمدپور قایل شده اند، بر اساس هر یک پوند هفت پوند در صورت طلایی شدن او پرداخت می کنند و به ازای طلا گرفتن نواب نصیرشلال نیز به هر یک پوند هشت پوند پرداخت می کنند.

البته این پایان شرطبندی بنگاه های شرطبندی در لندن نیست و کار آنها از امروز در دوومیدانی شروع شد است. حال باید ماند و دید این بنگاه ها که حتی برخی از آنها تاثیرات بسیار زیادی در نتایج دارند، در روزهای آتی چه شرطهایی بر روی احسان حدادی و یا کشتی گیران و تکواندو کاران ایران می بندند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.