پای فیلم زورگیری به مجلس هم باز شد

۲۳م آذر ،

در پی انتشار یافتن فیلم زورگیری با قمه در تهران توسط پایگاه اینترنتی عصرایران، مجلس شورای اسلامی طرح ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح سرد و جلوگیری از رفتارهای خشونت بار را یکی دو هفته آینده در دستور کار قرار می دهد.

عصر ایران: در پی انتشار یافتن فیلم زورگیری با قمه در تهران توسط پایگاه اینترنتی عصرایران، مجلس شورای اسلامی طرح ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح سرد و جلوگیری از رفتارهای خشونت بار را یکی دو هفته آینده در دستور کار قرار می دهد.

 محمد علی اسفنانی  سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اعلام این خبر گفت: با تصویب این طرح که اخیرا و پس از اعلام وصول در مجلس به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد تولید ، توزیع ، حمل و نگهداری و استفاده از هر نوع سلاح سرد اعم از چاقوی ضامن دار، قمه ، شمشیر و حتی پنجه بکس جرم تلقی می گردد و مجرمان از حداقل ۳ ماه به بالاتر زندانی خواهند شد.
 در این طرح فقط تولید و صادرکنندگانی از شمول مجازات معاف می باشند که مجوز قانونی داشته باشند.

اسفنانی با اشاره به فیلم منتشره گفت : از زمان پخش صحنه های این زورگیری ، عزم و مطالبه عمومی برای تشدید مجازات حاملان و استفاده کنندگان سلاح سرد جدی تر شده است و همانطور که رئیس قوه قضائیه نیز امروز اعلام کرد مجازات شرعی کسانی که از سلاح سرد استفاده می کنند به عنوان محارب می تواند اعدام هم باشد.

نماینده فریدن ، فریدون شهر و چادگان با ابراز تاسف از اتفاق زورگیری اخیر در تهران گفت: ارتکاب چنین جرائمی، آثار روانی سنگینی در جامعه ایجاد می کند زیرا احساس ناامنی از خود ناامنی خطرناک تر است و طبعا نیروی انتظامی در ایفای وظایفش به ویژه در حفظ امنیت عمومی باید با اشخاص مخل امنیت برخورد جدی کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس همچنین گفت : پرونده زورگیری اخیر در تهران شاکی خصوصی دارد و هنوز برای پیگیری آن از این کمیسیون درخواستی نشده است اما اگر در پیگیری آن تعللی شود ، این کمیسیون طبق وظیفه نظارتی اش پیگیری آن را در دستور کار قرار می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با تصویب و اجرای قانون ممنوعیت حمل و نگهداری و استفاده از سلاح سرد اثر جدی و ملموسی در افزایش امنیت عمومی ایجاد شود و اخلالگران امنیت عمومی در رویه هایشان تجدید نظر کنند.

گفتنی است پیش از این و در پی انتشار یافتن فیلم مزبور ، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور نیز اعلام کرد که موضوع را بررسی و پیگری می کند.

آیت الله آملی لاریجانی هم با تکان دهنده توصیف کردن زورگیری در تهران اعلام کرد که باید دور تازهی از برخورد با اراذل و اوباش آغاز شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.