پای قیدار به «داستان» هم باز شد

به گزارش خبرنگار مهر، سومین شماره از ماهنامه «داستان» از سوی بنیاد ادبیات داستانی و پا پرونده ویژه‌ای درباره رضا امیرخانی و سیدمحمود گلابدره‌ای منتشر شد.

رضا امیرخانی که همزمان با انتشار تازه‌ترین رمان خود با نام «قیدار» در نشست‌ها و مصاحبه‌های متنوعی شرکت کرده است این بار نیز به سوالات ماهنامه داستان درباره رمان خود و نیز ادبیات انقلاب اسلامی پاسخ داده که در بخشی از آن می‌گوید: روشنفکرها هم فهمیدند که باید برای ادامه حیات به مردم روی بیاورند و روی آوردن به مردم یعنی باید مثل مردم باشیم.

همچنین در این زمینه یادداشت‌های از سیدعلی شجاعی، سیداحمد نادمی، نعمت‌الله سعدی، رضا منتظری، نعمت‌الله سعیدی و…. به چشم می‌خورد.

پایان ادبیات هنر و ادبیات در غرب نیز عنوان گفتاری است از سیدمرتضی آوینی که در این شماره از این ماهنامه منتشر شده است.

روایت‌های داستانی از نویسندگان جوان نیز عنوان پرونده دیگری است دراین ماهنامه که به چند و چون وضعیت نویسندگی در میان نویسندگان جوان ایران در دهه ۸۰ می‌پردازد.

همچنین درس‌های داستان نویسی از جلال ‌آل احمد و نادر ابراهیمی عنوان پرونده دیگری است که در بخش تخته سیاه این شماره از این ماهنامه منتشر شده است.

رمان «help» نوشته کاترین اسکات نیز دستمایه پرونده دیگری در این شماره از ماهنامه داستان شده است که با نگاهی به نسخه سینمایی این رمان با عنوان «خدمتکار» همراه شده است.

محمود حکیمی، محسن سلیمانی، احمد شاکری و حامد محمدی نیز دیگر نویسندگانی هستند که در این شماره از این ماهنامه آثاری از آنها منتشر شده است.

ماهنامه داستان را بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان با سردبیری محمدحسین بدری به قیمت یک هزار تومان منتشر می‌کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.