پخش فیلم مستند هنرمندان موسیقی در جشنواره فجر امسال

ریاحی خبر داد:

موسیقی > جشنواره– ممتازنیوز:
حسن ریاحی دبیرجشنواره فجر که چندی پیش از حذف بخش پ‍ژوهش در جشنواره موسیقی فجر خبر داده بود، جایگزین این بخش را هم پیشنهاد داد: پخش فیلم‌های مستند از هنرمندان موسیقی.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر دکتر حسن ریاحی دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر با اعلام این خبر در توضیح چگونگی افزوده شدن این بخش به جدول برنامه‌های این دوره از جشنواره فجر گفت: یکی از مسائلی که در این چند سال برگزاری جشنواره موسیقی فجر به ویژه در دوران مدیریت چندساله‌‌ام، شاهد بوده‌ام، عدم استقبال از برگزاری نشست‌های تخصصی موسیقی است. از همین رو در نظر دارم به جای بخش پژوهشی جشنواره در این دوره مرور آثار سینمای مستند در حوزه هنر موسیقی را جایگزین کنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به دلایل این جایگزینی گفت: متاسفانه در چند سال اخیر حمایت جدی در بخش پژوهش‌های موضوعی ندیده‌ام. علاقمندان و به‌ویژه دانشجویان هم کمتر به مسائل پژوهشی اقبال نشان می‌دهند و پژوهشگران کاربلد دراین حوزه هم به دلیل کمبود وقت اغلب نمی‌توانند در این سلسله نشست‌ها حضورداشته باشند.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در ادامه افزود: زمانی که در طول جشنواره به سالن‌های نمایش فیلم سرکشی می‌کردم با سردی سالن‌های نشست مواجه و خیلی متعجب می‌شدم از همین‌رو بد ندیدم که به جای این بخش پیشنهاد نمایش فیلم مستند در ارتباط با هنر موسیقی را ارائه کنیم.

ریاحی در پاسخ به این سئوال که اگر اصرار بر برگزار شدن بخش پژوهشی جشنواره وجود داشته باشد، تصمیم چیست؟ گفت: اگر اصرار بر برگزار شدن بخش پژوهش موسیقی بود باید برگزاری این بخش را به کانون پژوهشگران خانه موسیقی بسپاریم.

وی در پاسخ به این نکته که فراخوان بیست‌وششمین جشنواره موسیقی فجر بسیار زودتر از زمان برگزاری این رویداد فرهنگی اعلام شده‌است و آیا تغییری در روند شرکت گروه‌های موسیقی داشته گفت: متاسفانه ملت ایران مردم دقیقه نود هستند و این موضوع در میان هنرمندان شایع‌تر است از همین‌رو با وجود اینکه بسیار زودتر از موعد اعلام فراخوان کرده‌ایم اما هنوز تعداد قابل توجهی از گروه‌های موسیقی اعلام آمادگی برای حضور در جشنواره موسیقی فجر نکرده‌اند.

این آهنگساز در ادامه افزود: با این حال تا این لحظه گروه‌هایی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند و ما منتظریم تا گروه‌های بیشتری برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کنند.

حسن ریاحی دبیر بیست وهشتمین جشنواره موسیقی فجر در پایان صحبت‌های خود با اشاره به دعوت از گروه‌های خارجی در این دوره از جشنواره گفت: مذاکرات اولیه برای حضور گروه‌های موسیقی خارج از کشور انجام شده‌است و بیشتر گروه‌هایی که اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره کرده‌اند موزیسین‌هایی از کشورهای اروپایی بوده‌اند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.