پذیرش نویسنده «همکار» در یک پزشک در زمینه گجت و فناوری

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۲۲ تیر

چند روز پیش فرصتی دست داد و برای شناسایی راهکارهایی برای توسعه «یک پزشک»، با شماری از دوستان آنلاین مشورت‌هایی انجام دادم.

یکی از نکاتی که دوستان به درستی متذکر شده بودند این است که بهتر است من در وبلاگ یک پزشک، از حالت یک نویسنده صرف به درآیم و سعی کنم علاوه بر تمرکز بر مطالب مورد علاقه‌ام و به نوعی مسئولیت سردبیری را به صورت محدود امتحان کنم.

آنها برای من نوشته بودند که گرچه برخی از پست‌های طولانی یک پزشک باعث متمایز شدنش می‌شود و حلقه خاصی از خوانندگان را جذب می‌کند، اما باعث می‌شود که من از عهده برخی از مطالب و خبرهای روز برنیایم.

دوستان نوشته بودند که برای این کار باید به دنبال یک تیم منسجم باشم، گرچه یک پزشک در دوسه ماه به صورت محدود، تیمی بودن را قبول نویسندگان مهمان و بهره بردن از یاری‌های بی‌چشمداشت آنها، آزمایش کرد، اما دوستان پیشنهاد کردند که این بار به صورت منظم‌تری این کار را انجام بدهم.

انتقادات دیگر در مورد وضعیت نسخه موبایل یک پزشک بود که در اینجا قول می‌دهم به زودی این مشکل فنی کاملا برطرف شود. مسائل دیگری هم مطرح شد که من سعی می‌کنم به صورت تدریجی روی یک یک آنها کار کنم.

واقعیت این است که در یک پزشک در حال حاضر دست‌تنها هستم، عمده دلیل نوشتن من هم «عیش مداومی» و لذتی است که نوشتن برای من فراهم می‌آورد. من از اشتراک مطالبم با حلقه خوانندگانم لذت می‌برم و دوست ندارم هیچ چیز نه مانع آن لذت شود و نه آن ارتباط دوست‌داشتنی.

در یکی از گام‌های کوچک برای بهتر کردن «یک پزشک»، تصمیم دارم یک یا چند نویسنده همکار در زمینه فناوری (عمدتا گجت‌ها) جذب کنم.

برای اینکه کار شکل حرفه‌ای‌تری پیدا کند، به نویسندگان همکار بابت پست‌هایشان به تناسب سطح مقالات، مبلغ ۱۵ تا ۲۲ تومان بابت هر کلمه پرداخت خواهد شد. بدیهی است که این پرداخت، جوابگوی لطف دوستان نخواهد بود. اما گمان می‌کنم، اگر از ابتدای کار به صورت شفاف و دست‌کم به صورت نمادین، جنبه رسمی‌تری به همکاری‌ها داده شود برای هر دو طرف بهتر باشد و به علاوه من می توانم جسارت پیدا کنم و از همکار یا همکاران درخواست ویرایش مقالات بکنم یا از آنها بخواهم که وقت عزیزشان را صرف نوشتن مقاله‌ای برای حقیر کنند.

از سوی دیگر خوانندگان یک پزشک با حساسیت‌ها و انتظارات به‌جایی که دارند، مطالب یک پزشک را با دقت می‌خوانند، آنها به حق، دوست ندارند که اینجا عرصه آزمون و خطا و یا مطالبی باشد که با کلیت مطالب دیگر، در تضاد و ناهماهنگی باشد، آنها دوست ندارند که مطالبی شتاب‌زده برای پر کردن و خالی نبودن عریضه در وبلاگ کار شود.

این حساسیت‌ها را که از اعتماد خوانندگان ناشی می‌شود، گرامی می‌دارم و بنابراین ناگزیرم شرایطی برای عزیزانی که قصد همکاری دارند، در نظر بگیرم:

– پیش از هر چیز داشتن «بینش»‌ای درست در مورد گجت‌ها و فناوری. در یک پزشک دنبال یک مترجم صرف نیستم. نیک می‌دانید که حتی بهترین مترجم‌ها، اگر در زمینه چیزی که می خوانند، اشراف لازم را نداشته باشند، مطلب گنگی تحویل خواهند داد.
به صورت خلاصه بنویسم، دنبال گیک‌های گجت و فناوری هستم! گیک‌هایی که خالی از تعصب، قادر به مقایسه، قضاوت منطقی و بررسی گجت‌ها یا سرویس‌های اینترنتی باشند.

– داشتن قلمی خوب، جمله‌بندی روان، رعایت نقطه‌گذاری درست، توانایی پروراندن مطالب.

– ارجح این است که سابقه همکاری‌ای با نشریات یا وبلاگ‌های دیگر داشته باشند.

– وقت لازم برای همکاری داشته باشند، حجم مقالات فاز اول دست‌کم ۳۰ مقاله در ماه خواهد بود. پس باید این وقت آزاد را داشته باشند و ترجیحا همیشه آنلاین باشند!!

– با وردپرس و ویرایش ابتدایی عکس‌ها آشنایی داشته باشند.

اگر حس می‌کنید این شرایط و توانایی‌ها را دارید به ایمیل ALIREZAMAJIDI در جی‌میل، پیامی بفرستید و در آن این موارد را مشخص کنید:

– نام
– آدرس وبلاگ
– سابقه هکاری با نشریات و وبلاگ‌ها و رسانه‌ها
– نمونه مقالات نوشته شده
– زمینه مورد علاقه

از اینکه با این پست، وقت خوانندگان را گرفتم، عذر می‌خواهم.

در پایان خوانندگان عزیز اگر پیشنهاد و یا انتقادی از یک پزشک دارند، می‌توانند لطف کنند و  در قسمت کامنت با من در میان بگذارند.

ممنونم.

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. پذیرش آگهی در وبلاگ یک پزشک
  2. یک پزشک نویسنده مهمان می‌پذیرد
  3. مصاحبه صوتی با علیرضا مجیدی، نویسنده وبلاگ یک پزشک
  4. Spy Emergency 2011 ابزاری قدرتمند در زمینه نابودی برنامه‌های جاسوسی و مخرب
  5. سرانجام یک زن برنده بااعتبارترین جایزه در زمینه کامپیوتر شد


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.