پربازدیدترین شهرهای دنیا

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتازنیوز

به نقل از دلگرم ، همه ما دوست داریم هر از گاهی دست از زندگی روزمره برداریم و کمی هم استراحت کنیم. بعضی ها به اکتشاف جاهای دیدنی خارج از کشورشان می پردازند و بعضی دیگر در داخل می مانند و سری به شهرهای مختلف می زنند. سرزدن به شهربازی ها، شهرها و کشورهای مختلف می تواند تفریح سالم و لذت بخشی باشد.. با وجود بی ثباتی اقتصاد، گردشگری جهانی در حال رشد است. بنا بر گزارش UNWTO آمار گردشگران بین المللی در سال ۲۰۱۲ چیزی حدود۱۰۳۵ میلیون بوده است.

بر اساس این آمار ۵۳۴٫۳ میلیون توریست به اروپا رفته اند، ۲۳۳٫۶ میلیون نفر به آسیا و اقیانوسیه، ۱۶۳٫۱ میلیون به آمریکا، ۵۲٫۴ میلیون به افریقا و در نهایت ۵۲ میلیون به خاورمیانه سرزده اند.

آنطور که شواهد نشان می دهند پربازدیدترین شهر در سال ۲۰۲۲ شهری آسیایست بنابراین صنعت توریسم در آسیا و اقیانوسیه به سرعت در حال رشد است.

در این مقاله دلگرم ده شهر جهان که سالانه جز پربازدیدترین شهرهای دنیا محسوب می شوند را به خوانندگان خود معرفی می کند.

پربازدیدترین شهرهای دنیا
۱۰٫ بارسلونا/اسپانیا
بازدیدکنندگان: ۸٫۴۱ میلیون نفر

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا می باشد که میراث فرهنگی بسیاری در خود جای داده و به همین دلیل شهر توریستی مشهوری را بوجود آورده است.آثار معماری معروفش مثل کارهای آنتونی گائودی و لوئیز دومنک ای مونتانر در پایگاه میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.بقعه ها، سواحل و پارک های بارسلونا چیزی حدود ۸٫۴۱ میلیون گردشگر را به خود جذب کرده و این شهر را در رده دهم پر بازدید ترین شهر دنیا قرار داده است. لندن، پاریس، فرانکفورت، آمستردام، و مونیخ پنج کشوری هستند که کمک به هر چه پربازدیدتر شدن بارسلونا می کنند.

پربازدیدترین شهرهای دنیا
۹٫ هنگ کنگ
بازدیدکنندگان: ۸٫۷۲ میلیون نفر

هنگ کنگ شهر آسمان خراش ها نام دارد. این شهر بیش از ۳۹ آسمان خراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر دارد و ۴ برج از ۱۶ برج بلند جهان در آن ساخته شده است. اکثر بازدیدکنندگان از چین هستند و بقیه از اروپا، آفریقا و خاورمیانه به این کشور سفر می کنند. جاذبه های گردشگری هنگ کنگ عبارتند از؛ قله ویکتوریا، بندر ویکتوریا، لنگرگاه قایق هی مسافربری، پارک اوشن و لن کاوایی فونگ. هر ساله هنگ کنگ با جذب ۸٫۷۲ میلیون گردشگر در رده نهم پریازدیدترین شهرهای دنیا قرار دارد.

۸٫ کوالالامپور
بازدیدکنندگان: ۹٫۲۰ میلیون نفر

کوالالامپور پایتخت مالزی یکی از کلان شهرهاییست که به سرعت در حال رشد است. تنوع فرهنگی، گزینه های مختلف برای خرید و قیمت های کم از جمله عوامل جدب توریست به این منطقه می باشد. بعضی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور عبارتند از؛میدان مِردکا، پارلمان مجلس و بازار مرکزی. کوالالامپور سالانه با ۹٫۲ میلیون بازدیدکننده مقام هشتم شهرهای پربازدید دنیا را به خود اختصاص می دهد. از کشورهای سنگاپور، جاکارتا، مانیل، بانکوک و ملبورن بیشترین گردشگران به کوالالامپور می آیند.

۷٫ دوبی
بازدیدکنندگان: ۹٫۸۹ میلیون نفر

امروزه صنعت گردشگری یکی از مهمترین درآمدهای ارزی دوبی می باشد که به سرعت در حال گسترش است. از سال گذشته چیزی حدود ۱۰٫۹ % صنعت گردشگری دوبی رشد داشته یعنی دوبی دومین کشوریست که بیشترین رشد گردشگری راعرض یکسال داشته است. سالانه دوبی با ۹٫۸۹ میلیون توریست تنها کشور خاورمیانه است که جز لیست پربازدید کننده ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است. دوبی به دلیل وجود مراکز خرید زیادی که دارد پایتخت خرید خاورمیانه نامگذاری شده است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. سواحل زیبا، بیابان ها، ساختمان های غول پیکری همچون برج الخلیفه که بلندترین ساختمان جهان نیز هست بازار گردشگری دوبی را داغ کرده است.

پربازدیدترین شهرهای دنیا
۶٫ استانبول
بازدیدکنندگان: ۱۰٫۳۷ میلیون نفر

اگر صنعت گردشگری استانبول به همین سرعت رشد کند تا سال ۲۰۱۶ استانبول جایگاه پنجم پر بازدیدنرین شهر جهان را به خود اختصاص خواهد داد.قرارگرفتن در مرز آسیا و اروپا و ویژگی های خاص فرهنگی، تاریخی و اقتصادی بزگترین شهر ترکیه یعنی استانبول رشد گردشگری اش را هر روز بیشتر از دیروز می کند.استانبول همچنین پایتخت فرهنگی اروپا نیز نام گرفته است. این شهر سالانه با ۱۰٫۳۷ گردشگر بین المللی جایگاه ششم پربازدید کننده ترین شهرهای جهان را به خود اختصاص داده است.پربازدیدترین شهرهای دنیا

۵٫ نیویورک
بازدیدکنندگان: ۱۱٫۵۳ میلیون نفر

نیویورک تنها شهر امریکاییست که در این لیست قرار دارد.نیویورک با مبلغی بالغ بر ۱۸٫۶ میلیارد دلار شهریست که بیشترین درآمدش را از صنعت گردشگری به دست می اورد.اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از؛ امپایر استیت، پارک مرکزی، میدان تایمز و مجسمه آزادی. اکثریت بازدیدکنندگان این شهر از کشورهای لندن، پاریس، تورنتو، سائوپائولو و بوئنوس ایرس هستند.

پربازدیدترین شهرهای دنیا
۴٫ سنگاپور
بازدیدکنندگان: ۱۱٫۷۵ میلیون نفر

سنگاپور کشوریست توریست دوست با آمار بسیار پایین جرم و جنایت، سیستم حمل و نقل عمومی مناسب به خصوص حمل و نقل عمومی سریع، زبان قابل فهم (زبان غالب انگلیسی است) و دوستدار محیط زیست. تمام این ویژگی ها به علاوه سخن از طبیعت و میراث سنگاپور سبب جذب هرچه بیشتر گردشگران به این کشور می شود.

اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور عبارتند از: باغ وحش سنگاپور، سافاری شبانه، برج تاگیر اسکای(ببر آسمان) و فورت سیلوسو. با غذاهای معرکه و خطوط هوایی در سطح جهانی سنگاپور در رده چهارم پربازدیدکننده ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

پربازدیدترین شهرهای دنیا
۳٫ پاریس
بازدیدکنندگان: ۱۳٫۹۲ میلیون نفر

چهار میراث جهانی یونسکو که در پاریس قرار گرفته است و شامل برج ایفل، مرکز ژرژ پمپیدو و موزه اورسی (موزه هنر) می باشند گردشگری نیویورک را پر رونق می کنند. نیویورک سالانه با ۱۳٫۹ میلیون گردشگر رتبه سوم پربازدید کننده ترین شهرهای جهان را دارد.

پربازدیدترین شهرهای دنیا
۲٫ لندن
بازدیدکنندگان: ۱۵٫۹۶ میلیون نفر
اگر چه لندن جایگاه اول خود را به بانکوک اختصاص داده اما در حال حاضر لندن شهر پربازدید جهان لندن پربازدیدترین شهر اروپاییست و در آمد حاصل از گردشگری در این شهر چیزی حدود ۲ میلیارد دلار می باشد در حالییکه در آمد بانکوک به عنوان اولین شهر پربازدید جهان چیزی حدود ۱۶٫۳ میلیارد دلار می باشد. لندن میزبان بسیاری از جاذبه های توریستی از قبیل چشم لندن بر روی رودخانه تیمز، بیگ بن، برج لندن، خانه های پارلمان، کاخ باکینگهام، موزه مادام توساوود، پارک هاید، و غیره می باشد. اکثریت گردشگران بین المللی لندن متعلق به دوبلین نیویورک، آمستردام و فرانکفورت می باشند.

پربازدیدترین شهرهای دنیا

۱. بانکوک
بازدیدکنندگان:۱۵٫۹۸ میلیون نفر

بانکوک شهری آسیایی گوی سبقت را از لندن ربود و جایگاه اول پربازدید کننده ترین شهرهای جهان را به خود اختصاص داد.از سال ۲۰۱۰ تاکنون به مدت سه سال متوالی درمجله سفر+اوقات فراغت بخش نظرات خوانندگان بانکوک به عنوان بهترین شهر جهان صاحب امتیاز شده است. جاذبه های بانکوک عبارتند از معابد و موزه ها، مراکز خرید، غذاخوری ها و شب های پرهیجان بانکوک. بخش عمده بازدید کنندگان این شهر از هنگ کنگ، توکیو، کوالالامپور، سنگاپور، و سئول هستند. اکثریت گردشگران از سواحل زیبای بانکوک حیرت زده می شوند.

برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


مکانهای تفریحی و تاریخی جهان Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.