پربازدیدهای نوروز اعلام شد

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: تهران و فارس در صدر پربازدیدترین استان‌های کشور قرار گرفتند و آرامگاه حافظ رکورد بازدیدهای نوروزی را در دو روز نخست سال ۱۴۰۱ شکست.

پربازدیدهای نوروز اعلام شد

به‌گزارش ممتاز نیوز، براساس اعلام این ستاد، نزدیک به ۲۵۵هزار بازدید از آثار تاریخی و موزه‌های تهران در دو روز نخست سال ثبت شد که بر این اساس، تهران در رتبه نخست استان‌های پربازدید در کشور ایستاد و شیراز با حدود ۲۳۳هزار بازدیدکننده در رتبه دوم استان‌های پربازدید قرار گرفت.

پس از تهران و فارس، استان اصفهان با ثبت بیش از ۹۹هزار بازدید نوروزی در جایگاه سوم قرار دارد. خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، یزد، لرستان و همدان به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفته‌اند.  

مجموعه فرهنگی‌ ـ تاریخی حافظ پربازدیدترین مجموعه تاریخی کشور در دو روز نخست امسال بود و دو مقصد گردشگری دیگر استان فارس، یعنی مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدی و مجموعه تخت جمشید، در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.  

باغ فین کاشان (اصفهان)، ارگ کریمخان شیراز (فارس)، عمارت عالی‌قاپوی اصفهان، کاخ سعدآباد تهران، مجموعه پاسارگاد (فارس)، آرامگاه فردوسی در توس (خراسان رضوی) و باغ‌موزه چهلستون در اصفهان به ترتیب پربازدیدترین مقاصد در روزهای اول و دوم فروردین‌ماه  ۱۴۰۱ بوده‌اند.  

بیشترین خرید بلیت آنلاین هم به‌ترتیب به کاخ سعدآباد، حافظیه، کاخ گلستان، تخت‌جمشید و مجموعه زندیه شیراز اختصاص داشته است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.